“למגר את העבודה המאורגנת”: עובדי נס בבי”ח הדסה זומנו לשימוע לפני פיטורין

עובדי נס טכנולוגיות השובתים בבית החולים הדסה, זומנו לשימועים לפני פיטורין בשבוע הבא. ההסתדרות עתרה לבית הדין לעבודה הן כנגד נס והן כנגד בית החולים, בבקשה לצווי מניעה כנגד הפגיעה בעובדים ובזכות השביתה שלהם. לאחרונה הודיעה הדסה כי בכוונתה להפסיק בתוך חודשיים את ההתקשרות עם חברת נס על רקע סכסוך העבודה הממושך.

"שרשרת הפעולות אותן ביצעה נס, בשיתוף פעולה מחפיר כשלעצמו עם הדסה, מלמדת עד כמה רחוק בחרה נס להגיע כדי למגר את העבודה המאורגנת בשורותיה", נכתב בעתירה לבית הדין. "החל מסילוק בלתי חוקי של מובילי התארגנות בולטים ממקום העבודה, שבירת הצעדים הארגוניים שננקטו באמצעות החלפת העובדים השובתים בקבלנים חיצוניים וזימונם לשימוע לפני פיטורים, וכלה בפיטוריו האסורים של חבר ועד מרכזי ובולט".

בתחילת החודש הוכרז סכסוך עבודה כללי בקרב 3,000 עובדי בית החולים הדסה על רקע הפגיעה בעובדי נס – כולם עובדי מחשוב שהיו בעברם מועסקים ישירים של בית החולים והועברו להעסקה קבלנית תוך פגיעה בתנאי עבודתם.  יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, מסר אז כי "הנהלת בית החולים הדסה צריכה להיות אחראית על מה שנעשה אצלה בחצר, לתת פתרונות ולא להתחמק תוך שהיא מאפשרת לחברת נס לעשות בעובדים כרצונה". ויו"ר ועד עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן, הבהיר: "כל עובדי בית החולים הדסה עומדים לצד עובדי נס טכנולוגיות ומביעים סולידריות ותמיכה במאבקם הצודק".

בהסתדרות טוענים כי הדסה לקחה, ועודה לוקחת, חלק לא מבוטל בפגיעה בהתארגנות העובדים, במסגרת יחסי העבודה המשולשים בינה לבין העובדים וחברת נס. נזכיר כי בית הדין לעבודה כבר קבע כי הזמנת חברות קבלן חלופיות מצד בית החולים לביצוע עבודתם של עובדי נס השובתים מהווה הפרה אסורה של זכות השביתה ופגיעה בהתארגנות העובדים. "הדסה אינה טומנת ידה בצלחת, בלשון המעטה, ופועלת מאחורי הקלעים במרץ כדי לעקוף את העבודה המאורגנת ולסכלה, בין היתר באמצעות פניות לעובדים במטרה להעבירם לחברות קבלן שונות ואחרות" ציינו בעתירתם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website