“לעורר את הרוח החברתית”: העפולאים שארגנו יריד תחפושות חברתי

"היה לנו חשוב לעורר את הרוח החברתית", אומרת ירדן אמנברו-שאטו שארגנה עם חבריה טהונה, סיגל, אורי, רותי וסול מעפולה יריד תחפושות חברתי לקראת פורים. "ירדן הגיעה עם הרעיון מהדרום, אני באה עם האג’נדה של המאבק על צדק ונגד אלימות, סול היה בזירה הפוליטית, וחלק באו מעולם העבודה והעשייה החברתית בוערת בהם. רצינו לעשות משהו אחר לקהילה, נפגשנו המון פעמים, יצרנו קבוצת וואטסאפ והכל התחבר לנו לפורים. כולנו עובדים וילדים ובלאגן, אבל הקדשנו לזה זמן ולמרות הקשיים בייחוד ביומיים האחרונים לא וויתרנו", מספרת טהונה סלמסה על איך נולדה היוזמה.

עשרות אנשים, ילדים ומתנדבים פקדו ביום שני השבוע את מרכז מורשת בעפולה ונהנו מדוכני יצירה, אוכל, איפור, צמות ותחפושות חדשות ב-10 שקלים. עסקים בעיר תרמו את התחפושות, האוכל וההפעלות – ומשפחות רבות כעת יצליחו לעמוד בהוצאות הגבוהות של חגיגות הפורים, בלי לחוש שילדיהן נזקקים לתחפושת בלויה. "בגלל שיש המון אירועי פורים צריך הרבה תחפושות, לפעמים אין את הסכומים האלו, במיוחד למשפחות מרובות ילדים", אומרת ירדן. "החברה מציבה תחרות מטורפת, ואני יודעת שכשמגיעים לפורים זה יוצר הרבה לחץ, להורים אין את היכולת לעמוד בזה".

יריד התחפושות החברתי בעפולה (תמונה באדיבות המארגנים)

ילדות ביריד התחפושות החברתי בעפולה (צילום באדיבות המרואיינים)

"היה כייף, השקענו בזה המון, וזה הצליח. הכל זרם והיה אירוע משמעותי וכיף לילדים. ולראות את ההורים שהגיעו, והצליחו לשמח את הילדים זה שווה את הכל" אומרת טהונה. "כדי לייצר פה חברה טובה יותר, כדי לייצר לילדים האלו חברה טובה יותר, אנחנו נהיה בכל מקום", היא מבטיחה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ירדן עברה לעיר לפני חצי שנה, והיא משמשת כיום רכזת תעסוקה במרכז הצעירים עפולה. "הרעיון נולד", כך היא מספרת "כי כל הזמן רואים שיש מצוקה של משפחות, שאין יכולת לקנות את תחפושות". אבל הרעיון הזה לא נולד בעפולה וגם לא יסתיים שם, אם זה תלוי בחבורה הלוחמנית הזו, שם. ירדן החלה את היוזמה בקריית גת לפני 3 שנים, וכבר בימים הקרובים יתרחש עוד יריד בהשראת היוזמה העפולאית.

"אנחנו רואים מה קורה ומה מתרחש בחברה הישראלית, ואנחנו מבינים שחייבים לעשות משהו במובן החברתי. לא צריך להשתייך לעמותה או לקבוצה מסוימת – כדי לעשות משהו בשביל התושבים שחיים פה, וזו אחת הסיבות שהחלטנו להתאגד", מספרת טהונה על הערך המוסף שהיה ליריד. "היו 15 בני ובנות נוער מהקהילה האתיופית בעפולה שבאו להתנדב, והיה לנו חשוב להעביר להם מסר שאפשר לעשות ולתרום גם אם אנחנו לא בעלי הון או אנשי ציבור – אלא גם אנשים פשוטים".

אושרי איטמניהו, הדי.ג’י התותח שהגיע בהתנדבות (תמונה באדיבות המרואיינים)

החבר’ה, שחלק מהם נולדו בעיר וחלק עברו אליה לאחרונה, אספו מעל 2000 ש"ח ביריד, ועם הכסף הזה הם מתכוונים לרכוש חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת הפסח. "אנשים שקועים בשגרה, בני נוער חוששים לגורלם – אבל העתיד יכול להיות אחרת בזכות אנשים שרוצים לשנות. אם זה יכול לקרות בעפולה זה יכול להיות בכל מקום", אומרת בלהט טהונה, קרובת משפחתו של יוסף סלמסה ז"ל.

ואהבת לרעך כמוך – יריד התחפושת החברתי בעפולה (תמונה באדיבות המרואיינים)

יריד התחפושות החברתי בעפולה (תמונה באדיבות המארגנים)

"רצינו להוכיח שהכל נמצא בידיים שלנו, שאפשר ליזום, וליצור חברויות" מסבירה טהונה את הראציונל. "אנחנו חברים, וזה שיש לנו רעיון משותף זה מקסים וקירב אותנו, ועשינו את זה ביחד. צאו לרחוב, שמעו את האנשים, אתם יודעים מה חסר להם – ליצור חיי חברה, אלטרנטיבות. זה בידיים שלנו."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website