מאמצים לאיתור הילדים החטופים

ביום רביעי הקרוב יתקיים יום מרוכז לביצוע בדיקות DNA למשפחות אשר יודעות שהן קשורות לפרשת חטיפת ילדי תימן, מזרח והבלקן. היום יתקיים במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל במטרה לאתר ילדים שנעלמו.

הבדיקות יתקיימו בין השעות 16:00-19:00 ללא תשלום, בהרשמה מראש. מטרת המפגש היא להגדיל את מאגר ה-DNA על מנת לאתר כמה שיותר ילדים שנעלמו מבני משפחותיהם הביולוגיים.

"פרשת ילדי תימן היא פרשת היעלמותם של פעוטות בני עולים חדשים במהלך השנים הראשונות לאחר קום מדינת ישראל" נמסר מהמרכז. "במרבית המקרים הילדים אושפזו במחנות עולים או בבתי חולים, שם הודיעו להורים שהילדים נפטרו ונקברו אך רבים מפקפקים בכך וטוענים כי הילדים נחטפו. במהלך השנים נתגלו מספר מקרים בהם הילדים המדוברים נלקחו לאימוץ ללא ידיעת ההורים. הפרשה עדיין אינה פתורה ומשפחות רבות עדיין חשות כי בני משפחתם מסתובבים ברחבי הארץ והעולם ללא ידיעה כי הם אינם חיים במשפחתם הביולוגית".

במרכז ביקשו להזכיר שחובה להירשם מראש בטלפון: 054-4229882 ובנוסף לכך פורסמו דגשים חשובים לעושים את הבדיקה: הבדיקה מיועדת לבני המשפחה (הורים, אחים ואחיות) והיא תתאפשר לבן משפחה אחד בלבד, יש להימנע מאכילת מזון או שתייה כחצי שעה לפני הבדיקה על מנת לשמור על היגיינת הפה ועל כן גם חל איסור מוחלט לעשן חצי שעה לפני הבדיקה.

ועדת החקירה בעניין העלמותם של ילדי עולי תימן בסוף שנות ה40 תחילת ה50, בבית אגרון בירושלים, בצילום, איחוד לאחר 50 שנה בין הבת צילה לוין (מימין) לאימה הביולוגית, מרגלית עמוסי, ממנה נלקחה בבית החולים ליולדות בראש העין (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).

בשנים האחרונות התחדש המאבק הציבורי של מספר ארגונים העוסקים בנושא הפרשה הן במישור הפוליטי והן במישור הציבורי. אחת מזירות המאבק של הארגונים, אשר גובה על ידי הוועדה המיוחדת הדנה בפרשה בראשות ח"כ נורית קורן (הליכוד), מתנהל בייצור מאגר DNA בני משפחות במטרה לנסות להתאים אותו ל-DNA של ילדים מאומצים שאומצו סמוך לקום המדינה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website