מגבירים את האור

עובדי בנק אוצר החייל הודיעו השבוע על פתיחה בשביתה בלא הגבלת זמן. העובדים מוחים על כך שאינם שותפים בתהליך מיזוג הבנק בבנק בינלאומי, וזאת במקביל לחלוקת דיווידנד ב-100 מיליון שקלים.

עובדי נס טכנולוגיות המוצבים בבית החולים הדסה ובעיריית ירושלים מקיימים צעדים ארגוניים. ושורת מחאות מול בית המנכ"ל. בבית החולים הדסה המחאה היא על רקע הפגיעה בתנאי העובדים שהועברו מהעסקה ישירה בבית החולים להעסקה קבלנית בנס, ובעיריית ירושלים על רקע התנאים הפיזיים בהם העובדים נדרשים לעבוד. ההסתדרות תובעת 600 אלף שקלים מהחברה בטענה לפגיעות בהתארגנות ובנציגות העובדים.

עובדי רכבת ישראל נוקטים עיצומים שאינם משפיעים על תנועת הנוסעים, וזאת על רקע החשש מפגיעה בקבוצות עובדים בשל תהליך חישמול הקרונות, והעמסת עבודה ואחריות על קבוצות עובדים אחרות בלא תגמול נוסף.

נמשך מאבק הכבאים וצעדיהם הארגוניים לאור הפגיעה הממושכת בהסכמים הקיבוציים במערך הכבאות ונסיונו של נציב הכבאות דדי שמחי לפגוע בעבודה המאורגנת במערך.

נמשכת החתמתם של השוטרים והסוהרים הפעילים והגמלאים על הסכמה למתווה תשלום החוב כלפיהם שאושר בממשלה. על פי דרישת משרד האוצר חייבים 95% מהזכאים לחתום ויתור על תביעות עתידיות באשר לחוב לשם מימוש המתווה. על פי דיווחי הפעילים, הוחתמו עד כה, בחלוף כשבועיים מהחלטת הממשלה, למעלה מ-64% מהזכאים.

2.12 יום ראשון

10:30 – ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא התנהלות המערכת הפיננסית בהסדרי אשראי ללווים העסקיים הגדולים תבחן את התנהלות רשות ההגבלים העסקיים.

13:00 – מועצת העובדים הארצית של קואופ ישראל, תקיים ישיבה מיוחדת במשרדי החברה במודיעין, בהשתתפות למעלה מ-40 נציגי עובדים מסניפי הרשת בכל רחבי הארץ בהשתתפות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין המייצגים אותם.

3.12 יום שני

שני עד רביעי ב-20:00 מגבירים את האור ברחובות – המרכז לצדק חברתי מארח אנשים מעוררי השראה להדלקת נרות. פרטים כאן.

9:30 – ועדת הכספים תדון בתקציבי בתי החולים בנצרת, שערי צדק ובפריפריה.

10:15– דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בעקבות החלטת בג"צ בנושא חלוקת הרכוש בהליך גרושין והשפעתה על מעמד הנשים בישראל

11:00 – דיון בוועדת הכלכלה על השפעת הסכם החלב החדש על הרפתנים בישראל והחשש מפני סגירת רפתות.  בשעה 11:30 תדון הועדה בפעולות התנועה הקיבוצית לצמצם את המחאה כנגד המתווה.

11:00– דיון בהצעת החוק של ח"כ מרב מיכאלי למניעת התעמרות בעבודה.

11:00– דיון בוועדה לביקורת המדינה על מעמדם של ‘שומרי סף’ כיועצים משפטיים וחשבים בשירות המדינה, אופן מינויים וההגנה עליהם בהשתתפות המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר

19:00 -ערב מתעניינים במסע צעירים לפולין של תוכנית רוג’ום לשינוי חברתי. מזא"ה 9 תל אביב, פרטים כאן.

4.12 יום שלישי

יוזמת שביתת הנשים לעצירת האלימות ורצח נשים. פרטים כאן.

9:30 – דיון בוועדה לקידום מעמד האישה על אלימות מינית ופיזית כנגד נשים דוברות רוסית.

10:00 – דיון בוועדת הכספים על המבוי הסתום במו"מ בין טבע לוועד עובדי מפעל טבע מיגדה בקרית שמונה על רקע הכוונה למכרו.

20:00 – עו"ד על הבר, מפגש של תוכנית סטודנטים למען עובדים באוניברסיטת תל אביב לשאלות על דיני עבודה וקריאת תלושי שכר. פרטים כאן.

5.12 יום רביעי

9:00 – דיון מעקב על הקטל בענף הבניה בוועדה לביקורת המדינה וכן התייחסות להסכם החדש שנחתם בין ההסתדרות והתאחדות התעשיינים המאפשר הטלת קנסות על עובדים בענף הבניה העוברים על חוקי הבטיחות.

10:00 – דיון בוועדת העבודה והרווחה על כך ששני שליש מחסרי הבית אינם מקבלים את הקצבה המגיעה להם.

16:30 – משמרת מחאה של חושף השחיתויות רפי רותם מול משרדי מבקר המדינה ברחוב הארבעה 19 תל אביב. פרטים כאן.

6.12 יום חמישי

18:00 – קולולם בעוטף ישראל – מבצעים את השיר ‘מעלי דממה’ במועצה אזורית אשכול. יש לרכוש כרטיסים מראש (45 שקלים). פרטים כאן.

20:00 – מיקרופון פתוח ברובין פוד, יצירה מקומית בשכונת הדר בחיפה. סירקין 24, פרטים כאן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website