מו”מ בהקפאה: 350 עובדי קרנות הפנסיה הוותיקות נערכים לנקיטת צעדים ארגוניים

ההסתדרות וועד עובדי עמיתים-קרנות הפנסיה הוותיקות, נערכים לנקיטת צעדים ארגוניים. זאת לדבריהם בעקבות הקפאה חד-צדדית מצד ההנהלה של המשא ומתן על חתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העובדים, בהמשך לשינויים ארגוניים שביצעה ההנהלה.

לפני מספר שבועות אישרה ההסתדרות סכסוך עבודה בעמיתים-קרנות הפנסיה הוותיקות, בין היתר בשל ניכוי שכר חד-צדדי לעובדים, פגיעה בזכויות העובדים בעת פרישה לגמלאות, שינוי חד-צדדי של המבנה הארגוני בחטיבות השונות וסירוב להכיר בוועד העובדים המאוחד בעמיתים. סכסוך העבודה רלוונטי לכ-350 עובדים המועסקים במספר קרנות פנסיה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, ציין כי, "התבצרות מנכ"ל קרנות הפנסיה בעמדות קיצוניות נגד זכויות העובדים, והעובדה שהעובדים הם בתחתית סדר העדיפויות, מהווות את הגורם העיקרי למשבר ביחסי העבודה והצורך בנקיטת צעדים ארגוניים לא שגרתיים. אנו מתנצלים על אי הנעימות שתיגרם לציבור העמיתים ומטילים את כל האחריות על מנכ"ל קרנות הפנסיה הוותיקות של עמיתים, מר יואב בן אור".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ראש חטיבת עובדי מוסדות ציבור, הסתדרות ובריאות בהסתדרות המעו"ף, עדה קרמרסקי, אמרה כי "ההנהלה רומסת את זכויות העובדים בכל הקשור לקבלת תנאי שכר הולמים ומסרבת לנהל משא ומתן, כפי שנדרש ביחסי עבודה מאורגנים. נמשיך לפעול למען זכויות העובדים".

בעקבות הלאמת קרנות הפנסיה הותיקות ב-2003, במסגרת צעדים לטיפול בגרעונות מהן סבלו, הוקמה ב-2004 חברת עמיתים על ידי ממשלת ישראל, במטרה לנהל את קרנות הפנסיה שהולאמו. מנכ"ל החברה מאז 2011 הוא יואב בן צור. חברת עמיתים מנהלת את קרנות מבטחים, מקפת, נתיב, קרן הפועלים החקלאיים והבלתי מקצועיים, קרן פועלי הבניין, קרן עובדי ההסתדרות, קרן חברי אגד וקופת הפנסיה לעובדי הדסה. בקרנות אלו למעלה מ-230 אלף גמלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים.

במאי השנה, ביקשה המדינה לקצץ 1.2% מקצבאותיהם החודשיות של עמיתי הקרנות הוותיקות על רקע אי העלאת גיל הפרישה לנשים. לאחר מאבק שהובילה ההסתדרות, נדחה המהלך, כרגע עד לאפריל 2020.

תגובת עמיתים טרם התקבלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website