‘מחאת הסירים הריקים’: מאות עצמאים מפגינים ברחבי הארץ

מאות בעלי עסקים עצמאיים מפגינים החל משעות הבוקר (ראשון) במספר מוקדים ברחבי הארץ, זאת בדרישה לסיוע כלכלי נרחב יותר מהמדינה לאור המכה שספגו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

מאות בני אדם משתתפים בהפגנה מול הכנסת שעורכים להב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים), השולמנים, שח"ם – ארגון השחקנים בישראל ועשרות ארגונים נוספים.  תחת הכותרת ‘מחאת הסירים הריקים’, תופפו המפגינים על סירים וכלי מטבח. "הסירים שהבאנו היום להפגנה בירושלים, מסמלים שלאנשים לא יהיה במה להאכיל את המשפחות שלהם כי הם יגיעו לפת לחם" אמר עו"ד רועי כהן, נשיא להב, "אני חושש שנגיע לגרוע מכל, וממשלת ישראל צריכה להבין את זה היום ולא לנקוט בגישת הבת יענה וכשירימו את הראש- כבר לא יהיה את מי ואת מה לפצות כי מדינת ישראל תהפוך למדינת סעד, כמו לפני 70 שנה".

כהן הוסיף כי "לצערי אזלת היד של ממשלת ישראל בתכנית למתן סיוע לציבור העצמאים והעסקים הקטנים גורמת לנו פעם אחר פעם לסכן אלפי אנשים בהפגנות כדי לזעזע את מקבלי ההחלטות. היום המסר שלנו לראש הממשלה הוא חד משמעי וברור: ללא תכנית פיצוי במתכונת קרן מס רכוש על פי ירידה במחזורים – אנחנו מודיעים כי העובדים שיצאו לחל"ת, לא יחזרו לעסקים, וכי והמדינה תיאלץ לשלם למיליון מובטלים דמי אבטלה למשך חודשים ארוכים. זאת במקום לייעד את הכסף עכשיו ומהר לטובת פיצוי על הנזקים שנגרמו לבעלי העסקים ולאפשר להם להניע מחדש את העסקים להם, ולקלוט את מפוטרי החל"ת בחזרה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם אמרה כי  "מתחילת המשבר אנחנו בשח"ם נרתמנו למאבק עם כל ארגוני העצמאים, דאגנו יחד איתם כתף אל כתף, לשחקנים שלנו לדמי אבטלה, מענק לעצמאיים, ביטוח לאומי. ויחד אנחנו עולים היום בבוקר לומר לממשלת ישראל: עצמאים הם לא אזרחים סוג ב’ ולא שקופים. אנחנו שווים, אל תתנו שהמשבר הכלכלי יהיה גדול יותר מהמשבר הבריאותי. מגיע לנו, עזרה מהמדינה, על מנת שנוכל ביום שאחרי , לחזור לחיים נורמליים. אנו קוראים לממשלת ישראל לעשות צעדים אמיצים שייתנו מענה למאות אלפי משפחות ותעשיות שלמות שגוססות לכם מול העיניים".

מאות עצמאים מענפי טיפול היופי התאספו להפגנה בחוף הצוק בתל אביב, משם יצאו בשיירה אל קריית הממשלה בתל אביב. עו"ד רוית גרוס, מנכ"לית התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, אמרה כי  "אמהות רבות בחרו במקצוע הזה כדי להמשיך לפרנס את המשפחה תוך כדי עבודה והן נמצאות במצוקה קשה. אין להן שום הכנסה אחרת. אתמול דיברתי עם קוסמטיקאית שאמרה לי שמלבד 200 השקלים שיש לה בארנק, אין לה כלום. לא כולן זכאיות למענקים העתידיים גם וגם זה לא יעזור – זה עוד חצי שנה אנחנו ובמצוקה היום וזקוקים לעזרה מידית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website