מחלקת אשפוז באוהלים ומעבדה לבדיקה מהירה: כך נערך ביה”ח שיבא לקורונה

המעבדה היחידה בישראל שמאבחנת את המחלה תוך שעות, ויחידת אשפוז בתוך אוהלי בידוד: כך נערך בית חולים שיבא להתפרצות נגיף קורונה החדש, שנכון להיום גרם למוות של 427 אנשים ויותר מ-20,000 מקרי חולי, רובם בסין. עד כה לא התגלו מקרי הדבקה של הנגיף בישראל, אך במשרד הבריאות מעריכים שהנגיף יגיע. בסיור בשיבא היום, שר הבריאות יעקב ליצמן אמר "אנחנו ערוכים לנושא ההתמודדות עם הנגיף."

יחידת אישפוז יעודית בשיבא. (צילום: דפנה איזברוך)

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות, יעקב ליצמן שר הבריאות, נציב המדינה, פרופ’ אלה מנדלסון מנהלת המעבדה המרכזית של שיבא, פרופ סיגל שרצקי ראש שירותי בריאות הציבור בביקור במעבדה המרכזית בשיבא. (צילום: דפנה איזברוך)

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, שהיה בסיור ציין את עובדי משרד הבריאות ובית חולים שיבא על העבודה "ברמה הגבוהה ביותר בעולם" כדי להיערך להתמודדות עם הנגיף. בר סימן טוב הזכיר את החשיבות של הנחיות משרד הבריאות כלפי בידוד בבית של שבועיים של כל מי שחוזר מסין. הנחיות אלה מגובות על ידי צו רשמי. בר סימן טוב אמר היום שימצאו פתרונות לפיצויים לעובדים שנאלצים להפסיד ימי עבודה.

למעבדת הנגיפים של בית חולים שיבא מגיעות דגימות משטח גרון שנלקחו מחולים בחשש להדבקה בוירוס הקורונה מבתי חולים בכל הארץ. ד"ר אלה מנדלסון, מנהלת המעבדה המרכזית לנגיפים בשיבא, אמרה ש"בתקשורת עם שותפים בחו"ל, עם עבודה קשה והרבה מאמץ גם בשישי וגם בשבת, בנינו תוך כמה ימים מערכת שיכולה לדבוק הרבה חולים ומהר, שהייתה מוכנה ביום ראשון השבוע." מערכת הבדיקה דורשת הפעלה של רופא, שמבצע את הבדיקה עם מסכה. בשבוע האחרון בדקו במעבדה שלוש או ארבעה דגמים ביום. כל רופאי המעבדה, כולל אלה שלא עובדים בדרך כלל עם נגיפים במשפחת הקורונה, עושים תורנויות בחדר הקורונה כדי להתמודד עם העומס שנגרם מהחשש להדבקה במחלה החדשה. נכון להיום נבדקו כבר 38 אנשים ברחבי הארץ לנגיף הקורונה, וכאמור, כל התוצאות יצאו שליליות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ד"ר אלחנן בר און ביחידת אישפוז יעודית. (צילום: דפנה איזברוך)

יחידת אישפוז יעודית בשיבא. (צילום: דפנה איזברוך)

לטובת התמודדות עם האפשרות שהנגיף יתפשט בישראל, הוקמה בבית החולים יחידת אשפוז ייחודית שניתנת להקמה מהירה. היחידה, שפותחה במקור כדי לתת מענה לבעיה מבנית כמו רעידת אדמה, תשמש לבידוד חולים בנגיף הקורונה החדש ויכולה לאשפז עד 60 אנשים. החולים יכלו לקבל שם טיפול מלא כולל טיפול נמרץ על ידי רופאים ואחיות מבית החולים. ד"ר אלחנן בר און, מנהל המרכז לרפואה במקרה חירום, אמר שצוות בית החולים עבר הכשרה מלאה בהתמודדות עם מחלת הקורונה.

רוב המודבקים בנגיף הקורונה נהיים חולים רק באופן קל. ד"ר עמיר גרינברג, מנהל סיעוד, הדגיש שרוב מי שיקבל תוצאות חיוביות להדבקה בנגיף הקורונה לא יצטרך אישפוז. מי שלא חולה באופן חמור יקבל מידע על בידוד ביתי וישלח הביתה.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website