מטפלת שעבדה במבנה בית אבות של משען התגלתה כחולת קורונה, רק שתי דיירות נבדקו

חלפו יומיים מאז הודעת מנכ"ל משרד הבריאות כי הבדיקות בבתי האבות בהם התגלה נגיף הקורונה יורחבו אך מאז לא נעשו בדיקות חדשות. בהודעה שנמסרה אתמול (רביעי), ערב החג, למשפחות דיירי בית האבות משען נווה אפעל, נכתב כי אחת המטפלות מחברת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי התגלתה כחולת קורונה. שתי דיירות סיעודיות בהן טיפלה במחלקת "אלון" בבית האבות, נבדקו על ידי מד"א ונכנסו לבידוד. שאר הדיירים בבניין ואנשי הצוות לא נבדקו. עוד נכתב כי "משען דורשת ממשרד הבריאות לבצע מיד בדיקות לכלל דיירי המקום ועובדיו." במשען טוענים גם כי הציוד למיגון הצוות נרכש כולו על ידי רשת "משען", ללא כל סיוע מהמדינה.

בבניין בו עבדה המטפלת ישנן מחלקות סיעודיות. שלמה קס, שאימו בת ה-102 מתגוררת בבניין, הביע חשש כבד מהמצב. "משרד הבריאות בוחר בהחלטה לא מוסרית לשקלל מראש את תוחלת החיים שנשארה, כשיקול אם לבצע בדיקות. בזמן שגרה התנהלות המקום בסדר גמור אבל לא יתכן שלא בודקים את כל הדיירים והצוות שנמצאים בבניין". לדבריו, למרות סגירת המחלקות והדירות לביקורים, ולמרות בדיקת חום שמבצעים הצוותים, העובדים והמטופלים חולקים עדיין את המרחבים המשותפים של הבניין וישנם ועובדים שמטפלים ביותר ממחלקה אחת. "סכנת ההדבקה היא סכנה ברורה ומידית".

ממשען נמסר: "הנהלת משען פנתה למשרד הבריאות ודרשה כי כל דיירי משען בתשעה בתי הדיור המוגן שלה וכן הצוותים – יבדקו. באפעל התגלה כי אחת המטפלות, שאינה עובדת משען, חולה בקורונה. המטפלת הועסקה על ידי שתי דיירות. מיד עם היוודע הנושא הושמו שתי המטופלות בבידוד וכן דיירת נוספת שהייתה בקרבתן. שלוש הדיירות הללו נבדקו שלשום וטרם התקבלו התוצאות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

במשרד הבריאות לא הגיבו לדברים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website