מכתב הסולידריות מכפר קאסם לבני ברק: “אני והתושבים רוצים להיות לשותפים”

"יש לנו אויב משותף של כל האנושות, ואנחנו בחזית אחידה מולו", אומר עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, שבניגוד לראשי ערים אחרים, שלח מכתב תמיכה בו הוא מציע עזרה לראש העיר של בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין. "הנגיף תוקף את כל אומות העולם, לא מבדיל בין ערבים יהודים, מוסלמים ונוצרים, וצריך לעמוד אחד ליד השני ולהלחם ביחד", כתב.

בשבוע האחרון מתמודדת בני ברק, לצד התחלואה הגבוהה בעיר, גם עם השמצות נרחבות נגדי תושבי ותושבות העיר ונגד חרדים בכלל. ראש העיר השכנה רמת גן, כרמל שאמה הכהן, חש שהוא נלחם על חייו ומציב גדרות במעבר בין הערים, בנוסף למחסומי המשטרה העוצרים כלי רכב. דווקא בזמנים כאלו, מוצא ראש העיר בדיר את המשותף, ואף מציע עזרה. "בתקופה האחרונה, גם סביב הבחירות, הנימה של הגזענות היא שעולה בכותרות – והגיע הזמן שתעלה גם הכותרת שכולנו ביחד".

המכתב ששלח ראש העיר של כפר קאסם, עאדל בדיר לראש העיר של בת ים, הרב אברהם רובינשטיין (באדיבות עיריית כפר קאסם)

"היום זה בבני ברק, ומחר יכול להיות בכל מקום אחר. זה לא מצב קל שראש העיר נמצא בו, ואני חש שזו מחובתי לחזק את התושבים ואותו", אמר בדיר. במכתב הוא מציע סיוע לעיר הנמצאת תחת סגר. "נעזור בכל מה שאנחנו יכולים – מזון שצריך להיות כשר וציוד. גם העזרה המנטלית, שאנחנו עומדים לצידם חשובה, צריך לגבות אחד את השני כדי שנעבור את זה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לדברי בדיר, יש בעיר שלושה חולים מאומתים, אחד מהם נדבק במחלקה בה הוא עובד בבית החולים שיבא, "ביום חמישי הצבנו מתחם של ‘היבדק וסע’, ונבדקו 200 אנשים מכפר קאסם. עד יום ראשון הבא שלוש הקופות הפועלות בעיר יפתחו מתחם בדיקה באולם חתונות ששכרנו לטובת העניין".

נערכים לרמאדן, מתפללים בבתים

"אנחנו הראשונים שסגרנו את המסגדים לתפילה, אפילו ביום שישי", מספר בדיר על התהליך שעברה כפר קאסם. "בהתחלה היה קשה, עד שאנשים הפנימו. נעזרנו בפאתווה של המופתי בכפר קאסם – שזו מצווה לא להתכנס במסגדים. אפילו המואזין אומר היום – שהתפילה בבתים. עכשיו זו חלק מהמצווה, מהעקרונות הדתיים שלנו לשמור על בריאות".

עאדל בדיר, ראש העיר כפר קאסם (תמונה באדיבות דוברות העירייה)

בדיר נערך גם לחג בעירו, אמנם בסוף אפריל, ביו ה-24 ל-25 תלוי במולד הירח, יחלו המוסלמים בכל העולם לחגוג את הרמאדן, שבו נהוג לשבור את הצום בכל ערב בארוחות ערב גדולות, מסורת שתהווה בעיה אם הקורונה תחליט להשאר. "עוד 10 ימים נתחיל להיערך, זו מצווה לשמור על בריאות הציבור, וגם ברמדאן נעשה הכל כדי שלא יידבקו. אני מניח שנבקש מהאנשים לצמצם מפגשים, כדי שלא יהיו ארוחות והתכנסויות בשבירת הצום. שכל אחד יעשה את הארוחה בבית שלו. מקווים שבשבועיים הקרובים נראה ירידה בתחלואה".

לקראת חג הפסח שולח ראש העיר ברכה לתושבים היהודים, "לקראת החגים של היהודים והמוסלמים – שנעבור את תקופת החגים בשמחה, ערבים, יהודים ונוצרים, ונשמור על הבריאות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website