מנכ”לית בנק לאומי מעידה בפעם השלישית והאחרונה במשפט “באים לבנקאים”

מנכ"לית בנק לאומי, רפקת רוסק עמינח, מעניקה הבוקר (ראשון) את עדותה האחרונה במסגרת משפט "באים לבנקאים", בו מואשמים שבעה פעילים חברתיים בביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות, הטרדה, סחיטה באיומים ועוד כנגד מנכ"לי בנקים מרכזיים בישראל.

במהלך השבוע האחרון הופיעה רוסק עמינח פעמיים נוספות בבית המשפט, אז העניקה את החלקים הראשונים של עדותה כמי שנפגעה על ידי הפעילים. רוסק עמינח תיארה כיצד הפעיל העומד לדין ברק כהן, הגיעה למחות מול ביתה בזמן שילדיה היו בבית לבדם, הגיע למחות נגדה בבית הספר בו לומדת בתה, והתקשר אל אמה המבוגרת בבית האבות בו היא מתגוררת.

רוסק-עמינח, ביקשה מבית המשפט השלום בת"א שלא לתת את עדותה בדלתיים פתוחות. היא טענה כי היא חוששת להעיד בבית המשפט בדלתיים פתוחות, ועורך דינה טען בפני השופטת כי באי הדיון עלולים למנוע ממנה להעיד עדות חופשית. "הנאשמים בתיק הזה מבקשים לעשות לה שיימינג בחסות בית המשפט", ו"יש זכות אחת לבחון והיא להעיד עדות חופשית בלי שיהלכו עליה אימים", כך טען עו"ד סטרשנוב המייצג את רוסק-עמינח. לאחר שהשלום דחה בקשה זו, הגישה לבית המשפט המחוזי ערר על ההחלטה – בה דנה השופטת מיכל אגמון-גונן, שקיבלה את דרישותיה באופן חלקי.

משפט "באים לבנקאים’ מתנהל כנגד הפעיל החברתי ברק כהן, ופעילים חברתיים נוספים: ערן ורד, איליאן מרשק, יגאל רמבם, משה מנקין, אילן פלד, ואמנון פורת. השבעה ארגנו מחאות מול בתיהם של בכירים בענף הבנקאות במחאה על התנהלות הבנקים כנגד לקוחות שחייבים כסף לבנק. הם מואשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות, הטרדה וסחיטה באיומים ועוד, שביצעו נגד רוסק-עמינח, נגד מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן; ונגד גורמים נוספים במסגרת מחאתם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website