מנכ”ל הבנק הגיע אך השופטת לא השתכנעה: נדחת פניית בנק לאומי נגד ועדי העובדים

הנהלת בנק לאומי הגישה אתמול (רביעי) בקשה דחופה לבית הדין לעבודה בתל אביב כנגד ועדי העובדים בבנק וההסתדרות, אך נשיאת בית הדין השופטת הדס יהלום הנחתה את ההנהלה לנהל מו"מ עם נציגות העובדים בעניינים העומדים במחלוקת. הרקע – ועדי העובדים מסרבים לשתף פעולה עם תהליכים שמבצעת הנהלת הבנק באופן חד צדדי.

בדיון, שהתקיים בדלתיים סגורות, התייצב במפתיע מנכ"ל הבנק חנן פרידמן, וניסה לשכנע את השופטת לקבל את טענות הבנק. השופטת דחתה את טענותיו וקבעה כי יש לנהל מו"מ עם עובדי הבנק. בהמלצת השופטת סוכם כי הצדדים יתייצבו יחד להליך גישור שיחל היום, בפני השופטת בדימוס אורנית אגסי. דיון נוסף בתיק נקבע ליום ראשון הקרוב אחר הצהרים, במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות.

"אנו מקווים שהנהלת הבנק מבינה שהפניה שלה לבית הדין לעבודה היא מבחינתו משבר אמון קשה והסלמה של מערכת יחסי העבודה, ובטוחים שההנהלה הבינה לאחר הדיון שהתקיים הבוקר, שאת יחסי העבודה בבנק יש לנהל עם נציגות העובדים ולטובת הבנק והעובדים, ולא דרך בית הדין לעבודה", כתבו היום יו"ר הוועד הארצי רון לוי ויו"ר ועד המנהלים בבנק אלי זרקה לעובדים. "מבחינתנו, התייצבות המנכ"ל באופן אישי בבית הדין לעבודה היא תעודת עניות להנהלת הבנק, אשר במקום לנהל איתנו משא ומתן ישירות מעדיפה להתנהל מול בית הדין לעבודה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"כפי שהיה במהלך כל השנים" הוסיפו, "נציגות העובדים בבנק היא נציגות אחראית שמוכנה לנהל משא ומתן על כל נושא שיידרש, אבל חשוב שהנהלת הבנק תבין שאם היא מחליטה למוטט את היחסים היציבים שבנינו במשך שנים ובוחרת בדרכי מאבק, אנו נדע להגיב בהתאם. לאור ההסכמה שלנו לפנות לגישור, וכפי שהיה מאז ומעולם, גם הפעם פנינו לשלום, ואנו בהחלט מקווים שהגישור יסתיים בהסכמה ובהסכם לטובת כל הצדדים".

ראשי הוועדים הבהירו כי ההליך מלווה על ידי ראש חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות המעו"ף מנחם מליק, וכן על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל באופן אישי.

טרם התקבלה תגובת הבנק.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website