מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה הודיע על סיום תפקידו: “גאה במה שהשגנו”

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, הודיע היום (ראשון), במפתיע, כי הוא עוזב את תפקידו.  "זכיתי להוביל ביחד עם השר זאב אלקין מהפכות משמעותית המצילות חיים ומשפרות את בריאותם של תושבי מדינת ישראל. אמשיך לשרת את הציבוריות הישראלית אחרי הבחירות הקרובות", מסר. בינתיים, לא ברור מתי ימונה מנכ"ל חדש למשרד.

לא ידוע מתי התגבשה ההחלטה של דנציגר לפרוש, אך הוא הודיע על כך לשר זאב אלקין היום, ללא התרעה מראש, והתפטרותו נכנסה לתוקף באופן מידי. ההחלטה אם למנות מנכ"ל חדש, כשהבחירות בפתח היא לא פשוטה, מכיוון שמינוי כזה הוא לא הליך מידי, ולא ברור מי ירצה להתמנות לתקופה קצרה ללא הבטחת רציפות בתפקיד, כשבממשלה הבאה יוכל שר חדש למנות אדם חדש.

זאב אלקין, השר להגנת הסביבה. צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90

לגבי אפשרות שייכנס לפוליטיקה, אמר דנציגר לדבר ראשון כי "אין לי כרגע שום דבר קונקרטי. אני נערך להמשיך בציבור הישראלית אחרי הבחירות הקרובות. אם יבוא משהו, אני אבחן אותו".

ביחס לאי אישור היתר הפליטה לאסדת לוויתן, אמר כי "השר ואני, בהתאם להמלצת הצוות המקצועי, לא אישרנו את הבקשה כי היו בה בעיות. כמובן שניתן להגיש בקשה מחודשת שהמשרד יבחן מחדש".

בהודעתו לתקשורת אמר דנצינגר כי "ההישג המרכזי הוא העשייה של המשרד להצלת חיים , גם בתחום התחבורה וגם בתחום האנרגיה. זה יציל מאות אנשים בכל שנה ועל זה אני מאוד גאה". דנציגר ביקש להודות לשר אלקין "על ההזדמנות להביא את המשרד בשנים האחרונות להתמקדות במניעה והפחתת זיהומים וסיכונים, וכן בהצלת חיים ושיפור הבריאות תוך צמצום פערים כלכליים וחברתיים. יזמנו מהלכים אסטרטגיים משמעותיים ששמו את המשרד להגנת הסביבה במרכז העשייה הממשלתית".

דנציגר ציין בין ההישגים של המשרד בתקופתו את הפחת השימוש בפחם, סגירת מיכל האמוניה בחיפה והפחתת זיהום האוויר באזור. דנציגר לא לוקח קרדיט אישי על מהלכי המשרד ומקפיד להציג עצמו כ"שחקן קבוצתי", ביחד עם הצוות המקצועי במשרד והשר אלקין.

מיכל האמוניה ליד חיפה (צילום: ארז רביב)

בקרב פעילי הסביבה בחיפה הדעות לגביו חלוקות. ד"ר רויטל גולדשמיד, מנהלת מרכז מחקר סביבתי חיפה אמרה היום כי "בתקופת כהונתו של מר דנציגר התחזקה בנו התחושה של ניתוק משרדי הגנת הסביבה מהמתרחש בשטח. ראינו איך מפוזרות תוכניות עם שם מפוצץ וללא שום התקדמות ביצועית, כמו ‘התוכנית הלאומית לאוויר נקי בחיפה’ שלא עומדת ביעדיה, ראינו איך המשרד בראשותו של דנציגר מקדם הקלות על היתרי פליטה למפעלים מזהמים, איך בתקופת כהונתו נתן המשרד נותן גושפנקה למאות חריגות חוק במפעלים מזהמים וכן את התעלמותו של המנכ"ל מהצורך הדחוף להצבת נציגים של הגנת הסביבה במועצת הנפט במיוחד בימים בהם מקודמים תהליכי אנרגיה בארץ שהולכים להשחית את הסביבה הימית".

דנציגר, המכהן כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה מספטמבר 2015, הגיע לשירות הציבורי לאחר קריירה מוצלחת כיזם ומנכ"ל היי-טק, וכן כשותף בהקמה וניהול של מספר עמותות וארגונים הפועלים למען ילדים, נוער ומשפחות בסיכון וכן לקידום תעסוקה בפריפריה החברתית כלכלית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website