מספר החולים עלה ל-945: מהבוקר נכנסו לתוקפן הנחיות החירום החדשות

משרד הבריאות דיווח כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה היום (ראשון) ל-945. על פי משרד הבריאות, 863 מהמאובחנים במצב קל, 24 במצב בינוני ו-20 במצב קשה ונזקקים לסיוע נשימתי. במהלך סוף השבוע החלימו 22 ישראלים מהנגיף וחזרו לביתם. מבית החולים שערי צדק נמסר כי אחד הפגים אובחן כנשא קורונה. בהתאם לכך ועל מנת למנוע כל אפשרות של מגע, הוכנסו מספר אנשי צוות והורים לבידוד.

בשעה 8:00 נכנסו לתוקפן הנחיות החירום החדשות שגיבש משרד הבריאות ואישרה הממשלה למאבק בנגיף הקורונה. על פי התקנות, יעבור החל מהיום המגזר הממשלתי למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים אשר ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. התקנות יאסרו על יציאה מהבית מלבד חריגים: הצטיידות במזון ובתרופות, טיפולים רפואיים ויציאה לעבודה לפי הנחיות משרד האוצר. ההוראות יהיו בתוקף למשך שבעה ימים.

משרד הבריאות ממשיך לעדכן על חקירות אפידימיולוגיות באתר משרד הבריאות – לחצו כאן
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

איך להימנע מהידבקות בנגיף?

לפי משרד הבריאות, הדרך היעילה ביותר להימנע מהידבקות בקורונה היא שמירה על היגיינה אישית ושמירת מרחק מאנשים אחרים. חשוב לדעת כי אדם הנושא את הנגיף אינו חווה בהכרח את תסמיני המחלה, ולכן, יש להתייחס לכל אדם (גם לעצמנו) כנשא פוטנציאלי של הנגיף. הנחיות המשרד כוללות – רחיצת ידיים עם סבון ומים או חיטוי בג’ל אלכוהולי לעיתים קרובות, הימנעות ממגע בפנים של אנשים אחרים, מלחיצות ידיים מחיבוקים או מנשיקות. במשרד מנחים את הציבור לשמור מרחק של שני מטרים מאנשים אחרים. בנוסף, חשוב לא לשתף כלי אוכל או שתייה.

הנחיות משרד הבריאות להתמודדות על נגיף הקורונה (גרפיקה: אידאה)

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website