מענק ותוספת שכר: הסכם חדש לעובדי המרכז הלוגיסטי של קימברלי קלארק-חוגלה בצריפין

ההסתדרות, הנהלת קימברלי קלארק-חוגלה וועד עובדי החברה חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי שיחול על כ-200 עובדות ועובדי המרכז הלוגיסטי שלה בצריפין. ההסכם, שתוקפו לשלוש שנים, יחול על עובדי אגף הלוגיסטיקה ונהגי ההפצה והתובלה, והוא נחתם כחודש לאחר הגעה להסכמות דומות גם לעובדי חטיבת המכירות של החברה.

עם חתימת ההסכם יקבלו העובדים מענק חתימה מיוחד בסך 1,500 שקל. לצד זאת, ההסכם מגדיל את שכר העובדים ב-3.3% בממוצע בכל שנה וכולל שינוי משמעותי של מודל תשלום שעות נוספות גלובליות (שנ"ג) לנהגים, כאשר 75% מהשנ"ג הקיים ייכנסו לשכר הבסיס של כל עובד, כך שהוא יגדל בעשרות אחוזים מעבר לתשלום שעות נוספות בפועל.

חתימת הסכם קיבוצי לעובדי המרכז הלוגיסטי בחוגלה-קימברלי קלארק, 12 בדצמבר 2019 (צילום: דוברות ההסתדרות)

בנוסף מקנה ההסכם לעובדים תוספת ותק שנתית, תקציבים לנופשים, תקציבי רווחה מוגדלים, הגדלת שווי ערך ימי ההבראה, מענק בשווי למעלה מ-100 שעות עבודה בכל שנה לכל עובד, משכורת 13 לעובדים קבועים, הגדלת האש"ל, קרן השתלמות והפרשות פנסיוניות גם על מרכיבי פרמיה. לראשונה בחברה, יחול ההסכם גם על עשרות עובדים שהועסקו עד עתה בחוזים אישיים.

המו"מ להסכם התנהל בשיתוף פעולה בין הסתדרות עובדי התעשייה בראשות גבי אסרף וההסתדרות במרחב השפלה בראשות משה ארבלי. המו"מ הובל ע"י מזכיר חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי התעשייה, יוגב עשור ומ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב שפלה, דני אוחיון. בנוסף לקחו חלק בני כהאן מאגף הכלכלה ועורכי הדין רענן שקדי ואורן שרם, מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף מסר: "אני מברך את הצדדים על ההסכם והישגיו, למען עתיד החברה ועובדיה כאחד. התעשייה המקומית זקוקה לחיזוק ורק באמצעות שיתוף פעולה כפי שהשגנו פה נוכל לעשות זאת ולהניע אותה קדימה".

יו"ר ההסתדרות במרחב השפלה משה ארבלי אמר עם חתימת ההסכם: "אני מברך על חתימתו של הסכם מצוין הנותן ביטחון כלכלי ותעסוקתי לעובדות ועובדי המרלו"ג. תודה לכל מי שסייע והביא לסיומו המוצלח של המו"מ. נמשיך לפעול למען חיזוק העובדים במרחב".

יו"ר הוועד יוסף מלסה אמר: "לאחר תקופה ארוכה ולא פשוטה אני גאה בהישגי ההסכם ובעבודת ההסתדרות אשר עמדה לצדנו איתנה לאורך כל הדרך. תודה לחבריי לוועד יריב בן שבת ואלכסי לוין על השותפות ועל הנחישות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website