מצרפת ועד קוריאה הדרומית: הממשלות מתחייבות לסייע לעובדים שנפגעו ממשבר הקורונה

ממשלות ברחבי העולם מציגות תכניות סיוע לעובדים ולציבור בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי שמגיע בעקבותיו. בחלק מהמדינות מדובר בינתיים רק בהתחייבויות של המנהיגים להוציא מאוצר המדינה סכומי כסף משמעותיים על מנת לממן את הסיוע, ובחלקן בסיוע הניתן בפועל.

בצרפת הודיע במהלך סוף השבוע הנשיא מקרון כי המדינה תהיה זו שתשלם את משכורתם של העובדים שיאלצו להישאר בבית בעקבות הצעדים למניעת התפשטות הקורונה. צרפת הורתה לאזרחיה שלא לצאת מהבית, מלבד עובדים בעבודות חיוניות,. כמו כן אמר מקרון כי המדינה תממן את כל עלויות ההתמודדות עם הנגיף: ״מה שהמגיפה הזו אומרת לנו, הוא ששירותי בריאות צריכים להישאר מחוץ לטווח ידם של כוחות השוק. לתת להם לנהל את הנגישות שלנו כחברה לתזונה, לבריאות, לתרבות חיים – זה טירוף״.

ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו. פברואר 2020 (AP Photo/Jens Meyer)

בקנדה חתך הבנק המרכזי את הריבית בחצי אחוז, כדי להקל על העסקים במהלך תקופת הסגר והודיעה על ערבות להלוואות לעסקים בהיקף של 10 מיליארד דולר קנדי.  "הממשלה הקנדית תחשוף בימים הקרובים תכנית פיסקלית משמעותית", אמר ג’סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה. "אנחנו לא רוצים שאף אזרח קנדי יצטרך לדאוג לגבי היכולת שלו לשלם שכר דירה, לקנות מצרכים, או לדאוג לילדים ולמבוגרים במשפחה" הוא אמר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בקוריאה הדרומית הודיעה הממשלה כי תממן את שכרם של עובדים שיאלצו לעבוד מהבית או להיעדר לחלוטין ב-5000 דולר. כמו כן הודיעה הממשלה כי תפעיל מערכת מיוחדת של גנים לילדים של עובדים שידרשו לעבוד מהבית בשבועות הקרובים. הממשלה תפעיל גנים שבהם עד עשרה ילדים, כדי לאפשר לעובדים לעבוד על אף השבתת מערכת החינוך.

גם אוסטרליה הודיעה על חבילת סיוע של 17.6 מיליארד דולר לסיוע למשק. במסגרת התכנית תחלק הממשלה 750 דולר לחודש לכ-6.5 מיליון משפחות בעלות הכנסה נמוכה כדי לפצות על הירידה בהכנסותיהם.

שר האוצר הבריטי הציג בשבוע שעבר הצעת תקציב הכוללת חבילת סיוע נרחבת למשפחות עובדים שיפגעו בעקבות משבר הקורונה. לצורך סיוע למשפחות העובדים הקימה הממשלה קרן בסך חצי מיליארד פאונד, שתממן קצבאות מיוחדות במקרים של אבטלה. הממשלה גם התחייבה לשלם את דמי המחלה של כל העובדים המועסקים בחברות בעלות פחות מ-250 עובדים.

בארה"ב מתקיים בימים אלו מאבק חריף בין הדמוקרטים והרפובליקנים בבית הנבחרים לגבי אופי הסיוע שיינתן לעובדים בעקבות המשבר. שתי המפלגות מסכימות ברמה העקרונית על הצורך להגדיל ולהרחיב את קצבאות האבטלה כדי לספק לעובדים שיפוטרו רשת ביטחון. עם זאת, הצעת החוק שהציגה המפלגה הדמוקרטית כוללת תקנה קבועה לפיה כל עובד שכיר בארה"ב יהיה זכאי לדמי מחלה, כפי שמקובל במרבית המדינות המערביות. הצעה זו זוכה להתנגדות המפלגה הרפובליקנית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website