מרכז השלטון המקומי: להשיב את הגנים והיסודיים לפעילות מיד עם תום הסגר

יו"ר המרכז לשלטון המקומי, חיים ביבס, דרש את החזרת כלל החינוך הקדם יסודי והיסודי בתום הסגר בערים הירוקות, הכתומות והצהובות. במכתב שנשלח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החיינוך, יואב גלנט ביקש ביבס שהחזרה תיושם על פי המתווה המקובל של משרד החינוך; תלמידי הגנים וכיתות א’-ב’ יחזרו ליום לימודים מלא חמישה ושישה ימים בשבוע. ותלמידי ג’-ד’ יחולקו לשתי קבוצות נפרדות, למשך ארבעה ימים לפחות.

"הלמידה צריכה לחזור ישר עם תום הסגר", כתב ביבס לראש הממשלה. בהמשך התוכנית, גם תלמידי ה’-ו’ וחטיבות הביניים יחזרו ללימודים בשילוב עם למידה היברידית, בהתאם להיקפי התחלואה. מורים מרשויות אדומות שמלמדים ברשויות בטוחות ימשיכו ללמד בלמידה מקוונות אך הרשויות יעמידו עבורם בדיקות קורונה, בעדיפות לבדיקות המהירות.

על פי תוכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר, שפרסמה הערב קרן מרציאנו בערוץ 12 , רק ביום ראשון הבא, 18 באוקטובר, יפתחו הגנים והמגזר הפרטי. פתיחת כיתות א’ עד ד’ תדחה לתחילת נובמבר. על פי המתווה הנוכחי, פתיחת כיתות ה’ עד י"ב תחל רק בחודש ינואר 2021.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ראש הממשלה עדיין לא פרסם מתווה רשמי להחזרה ללימודים, וכזה יגיע, ככל הנראה, רק במהלך השבוע. על פי נתוני משרד החינוך 15,285 ילדים נדבקו, מתוך יותר מ-2 מיליון ילדים בגילאי 3 עד 18 מקרב התלמידים החולים, 51.18% משתייכים למגזר החרדי, זאת בעוד שהם מהווים כ-20% מכלל התלמידים ברחבי הארץ.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הוציא מכתב למורות העל יסודי בו הביע צער על כך שמשרד החינוך לא מוכן לשקול את עצירת הלימודים בחינוך המיוחד ובבתי הספר לנוער בסיכון, חרף בקשתו ."דבר זה איננו נכון, לא טוב לאף אחד ומצביע על חוסר הבנה של המצב, על פופוליזם ולא על מנהיגות", אמר רן ארז והתעקש על סגירת כיתות ומסגרות הלימודיות שהוחרגו מהסגר והחזרת תלמידיהן ללמידה מרחוק.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website