מרצ תדרוש את תיקי החינוך והמשפטים: “מייצגת את ישראל שלא מוכנה להתקרנף”

מרצ השיקה היום סלוגן וג’ינגל חדש לחודש האחרון של קמפיין הבחירות באירוע בבית סוקולוב בת"א, והכריזה כי אם תהיה חלק מהממשלה הבאה, תדרוש המפלגה את תיקי החינוך והמשפטים. "ההורים והתלמידים במדינה משוועים למערכת חינוך הומניסטית שרואה בתלמידים בני אדם, וכי שרי החינוך המופלאים ביותר תולדות מדינת ישראל היו שרי החינוך של מרצ", אמרה יו"ר המפלגה תמר זנדברג. "נבקש את תיק המשפטים, כי מערכת המשפט מובלת כבר יותר מדי זמן על ידי אנשים שמנסים להכשיר שחיתות בכנסת ופורעי חוק בהתנחלויות, וכי ההסתה נגד מערכת החוק כבר עברה כל גבול".

"אין מהפך בלי מרצ", יהיה המסר של המפלגה לבחירות הקרובות, וזאת לאחר מחקר בקרב תומכי המפלגה, ממנו עלה כי הם מצפים למהפך במדיניות הממשלה לא פחות מלמהפך שלטוני. מנהל הקמפיין, עופר שטרית, אמר כי הסקרים שעורכת המפלגה מגלים שבניגוד לטענות על תמיכת אנשי שמאל חילוני במפלגת זהות של משה פייגלין, רוב התומכים במפלגה מגיעים מהימין.

יו"ר מרצ תמר זנדצברג וח"כ אילן גילאון בפריימריז של מרצ. 14 בפברואר 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

זנדברג תקפה בדבריה את יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ’, ש"הבטיח לבטל את החינוך הדמוקרטי-ליברלי במדינת ישראל. נהיה פתוחים, הבטיח סמוטריץ, ל’גישות’ שונות. מן ‘גישות’ כאלה, כמו למשל הומופוביה או מדינת הלכה".

לאור זאת, אמרה זנדברג, הבחירות יכריעו לא אם תהיה כאן דמוקרטיה ליברלית או"תיאוקרטיה משיחית, שכבר מנסחים אותה סמוטריץ, פייגלין ובן גביר".

זנדברג: "אנשי המרכז הם בסדר, אבל הם זקוקים לדחיפה רצינית מאוד על מנת שהם יזוזו."

זנדברג הוסיפה: "מרצ היא המבצר האחרון של ישראליות ששואפת לשלום, לשותפות יהודית-ערבית, לצדק חברתי ולשוויון. יש שמאלנים בעוד מפלגות, אבל מפלגת שמאל יש רק אחת. מרצ מייצגת את ישראל שכורעת תחת המכבש של נתניהו והימין הקיצוני ולא מוכנה להתקרנף…

"זה בלתי נתפס בעיני שכולם מזועזעים מהדברים האמיצים של רותם סלע – זה בלתי נתפס בעיני שדברים כל כך מובנים מאליו נחשבים אמיצים. אבל זה לא פחות בלתי נתפס בעיני שאף מפלגה מלבד מרצ לא מסוגלת להכיל שותפות אמיתית עם הערבים.

"חנוך לוין כינה את אנשי המרכז ‘אנשי בסדר’. הם לא המשיחיים, הגזענים והכהניסטים, אבל הם גם לא אלה שיעמדו בכל הכוח מולם. אנשי המרכז הם בסדר, אבל הם זקוקים לדחיפה רצינית מאוד על מנת שהם יזוזו.

קלפי בחירות במרצ. ארכיון (צילום: גיל יערי/ פלאש 90)

"בימים האחרונים כבר נשמעים קולות מצד כחול לבן על ממשלת גנץ-לפיד-ליכוד. ממשלת אחדות הם קוראים לזה, ואני שואלת: אחדות עם מי? אחדות עם דודי אמסלם, שהמשנה הפוליטית שלו היא איומים על עדי מדינה? עם מירי רגב, שהפכה את ההסתה והצנזורה לאמנות? עם הליכוד, שהפכה את עצמה לקן של שחיתות וממש בימים אלה מקדישה את כל מאמציה להכנסת תומכי טרור יהודי לכנסת ישראל? זאת הבשורה?

"אם יש דבר אחד ברור במפלגת כחול-לבן, הוא שכאשר אין עמדות – העמדה השלטת היא של מי שיש לו אידיאולוגיה. כך השתלטה עמדתו של בוגי יעלון שמבטיח מליון מתנחלים נוספים ועמדתו של האוזר אדריכל חוק הלאום. כך התנערה מפלגה ששואפת להיות מפלגת שלטון מפיתרון שתי המדינות, והשאירה את המפה הפוליטית ללא חלופה מדינית משמעותית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website