משפטו של רה”מ בנימין נתניהו יתחיל היום (א’) בבית המשפט המחוזי בירושלים

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפתח היום (ראשון) בשעה 15:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בעבירות אותן ביצע לכאורה במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת. זוהי הפעם הראשונה בישראל בה ראש ממשלה מכהן עומד לדין פלילי. לצדו של נתניהו יעמדו לדין גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ’, ומו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס.

נתניהו יתייצב מול השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, שכיהנה כשופטת גם במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, והשופטים משה בר-עם ועודד שחם. סנגוריו של נתניהו עם עו"ד עמית חדד ועו"ד מיכה פטמן.

הישיבה שתיערך היום (ראשון) היא טכנית במהותה, וכוללת את הקראת כתב האישום, או הצהרה של נתניהו כי הוא מודע לכתב האישום. נתניהו ביקש שלא להתייצב לדיון, אך בקשתו נדחתה על ידי הפרקליטות ובית המשפט. לאור מורכבות הפרשות הכלולות במשפט וריבוי העדים, ההליך כולו צפוי לארוך מספר שנים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

כתב האישום נגד נתניהו מתחלק לשלושה תיקים. בחמור שבהם, המכונה ‘תיק 4,000′, הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יחד עם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ’, שהחזיקו בקבוצת בזק ובמסגרתה גם באתר החדשות ‘וואלה’. לפי כתב האישום, נתניהו קידם במסגרת כהונתו כשר התקשורת אינטרסים שונים של קבוצת בזק, בהם היתר לאיחוד החברות בזק ויס, בתמורה לכאורה לסיקור חיובי שלו ושל בני משפחתו באתר וואלה.

בתיק המכונה ‘תיק 2,000’ מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים יחד עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. לפי כתב האישום, השניים קיימו סדרת פגישות בשנת 2014 במהלכן הציע מוזס לנתניהו שוחד בדמות סיקור חיובי בידיעות אחרונות, בתמורה לכך שנתניהו יקדם את חקיקת ‘חוק ישראל היום’ שיאסור על הפצת עיתונים בחינם, שהעברתו היתה פוגעת כלכלית במתחרה המרכזי של מוזס. בסופו של דבר ה’עיסקה’ לא יצאה לפועל, אך עצם הפגישות והדיון בהצעה זו הוביל להאשמתו של נתניהו במרמה והפרת אמונים, ושל מוזס בשוחד.

בתיק המכונה ‘תיק 1,000’ מואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים, בעקבות מערכת היחסים שלו עם אנשי העסקים ארנון מילצ’ן וג’יימס פאקר. לפי כתב האישום, במשך מספר שנים קיבלו נתניהו ורעייתו טובות הנאה שונות ממילצ’ן, שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניה בכמויות גדולות. למרות זאת, נתניהו פעל במסגרת תפקידיו כראש הממשלה וכשר התקשורת לקידום עניינים שונים הקשורים הקשורים למילצ’ן, ביניהן פעולה מול גורמי ממשל בארה"ב כדי שיקבל אשרת כניסה לארצות הברית, וקידום חוק להארכת משך הפטור מדיווח ותשלום מס הכנסה הניתן לתושבים חוזרים, ממנו נהנה מילצ’ן. נתניהו מואשם גם כי בשנת 2014, בהיותו שר התקשורת, הנחה את מנכ"ל המשרד דאז שלמה פילבר לסייע למילצ’ן בעניינים הנוגעים לרגולציה בקשר לעסקת מיזוג בין חברות התקשורת "רשת" ו"קשת", על מנת שהשקעה אותה בחן מילצ’ן באותה העת, תהיה כדאית עבורו מבחינה כלכלית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website