משרד האוצר: התקציבים לרשויות המקומיות יעברו ללא דיחוי

שלושה שבועות לאחר שמשרד האוצר הודיע על קיצוץ של 100 מיליון שקלים בתקציבי הרשויות המקומיות, היום (רביעי) הודיעו באוצר שהתקציבים יעברו ללא דיחוי. בפגישה של ראשי משרד האוצר עם ראשי השלטון המקומי, שנערכה היום במשרד האוצר הושגה הסכמה על העברת התקציבים הממשלתיים המעוכבים לרשויות. מדובר בתקציבים מעוכבים המיועדים בין היתר למלחמה באלימות, ובשימוש בסמים ובאלכוהול בקרב בני נוער, בהרשאות לבינוי כיתות חדשות, בתקציבי רווחה, מרכזי צעירים ועוד. העברת התקציבים למאבק באלימות ובשימוש בסמים תאפשר את המשך הפעלת התכנית עד סוף חודש אוגוסט השנה ומרכזי הצעירים יתוקצבו לפי שעה עד תחילת חודש יולי. 

התקצוב אמור להספיק להפעלת התכנית עד לאישור תקציב לשנת 2020. על פי ההסכמה ישובו ראשי האוצר וייפגשו עם ראשי הרשויות לאחר הבחירות, לקראת אישור תקציב המדינה כדי להסדיר את המשך התקצוב של התכניות עד סוף שנה זו.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות הודה לראש הממשלה ולשר האוצר "על ההירתמות לפתרון המשבר" והוסיף כי הוא "שמח שהצלחנו למנוע קריסת תכניות חשובות עבור התושבים שלנו. המשמעות של התקציבים האלו היא שנוכל להמשיך לקיים את התכניות החשובות ולטפל באוכלוסיות החלשות ובאלימות הגואה עם הכלים המתאימים."
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אלון דוידי, סגן יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית שדרות: "אילולא ההחלטות החשובות שהגענו אליהן היום בישיבה במשרד האוצר, על התושבים שלנו היו מוטלות גזרות קשות ולכן מדובר בהישג חשוב וגדול מאין כמוהו. אני מודה לשרים, למנכ"לי המשרדים, ליו"ר השלטון המקומי ולחבריי להנהלה על המאבק הצודק ושיתוף פעולה שכולו למטרה אחת – לבוא לקראת התושבים שלנו ולמען שלטון מקומי יציב, חזק ועם תקציבים לתחומי החיים החשובים ביותר".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website