משרד הבריאות לקבינט הקורונה: יציאה הדרגתית מאוד, בשלבים ועל פי יעדים מוגדרים

צעדים ראשונים של הקלה בסגר יחלו ביום ראשון הבא ב-18 לאוקטובר, זאת במידה ומספר הבדיקות החיוביות יירד מ-2,000 ומקדם ההדבקה יעמוד על 0.8 או פחות. כך על פי דיווחים שונים ימליץ משרד הבריאות בקבינט הקורונה ביום שלישי הקרוב. משך התכנית כארבעה חודשים, כאשר בין שלב לשלב יחלפו לפחות שבועיים, וההתקדמות בשלביה השונים תלויה בנתוני התחלואה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום חמישי במרכז השליטה למאבק בקורונה כי "כל המדדים האלה יהיו בשקיפות מלאה לציבור, וכל הזמן הציבור יידע איפה אנחנו נמצאים בכל רגע ולמה אנחנו עוצרים או פותחים את השלב הבא". לדבריה תהליך היציאה מהסגר יכלול שמונה שלבים, שבשלושה הראשונים מביניהם יפעלו הגבלות על כלל האוכלוסיה, ולא במודל ה’רמזור’ המבוסס על הגבלות אזוריות. "נצטרך לראות ששיעורי התחלואה ממשיכים לרדת, ורק אז נוכל לצאת לתכנית הרמזור. בשלבים הראשונים אנחנו נתייחס לכל המדינה כמקום אדום, ובהמשך יפעלו הגבלות אזוריות".

תכנית היציאה מהסגר תחל עם פתיחת מסגרות החינוך לגיל הרך. מגבלת 1,000 המטרים תבוטל וכך גם המגבלה על ההפגנות. בני משפחה גרעינית יוכלו להיפגש, נתב"ג ייפתח וכך גם חופי הרחצה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לאחר כשבועיים, ובמידה והנתונים יעמדו ביעדים של מקדם הדבקה הנמוך מ 0.8 ומספר נדבקים יומי הנמוך מ-1,000, תלמידי אד עד ד’ יחזרו לבית הספר במגבלות הקיימות. בתי הכנסת ייפתחו וכך גם טיפולי הרפואה המשלימה.

בשלב השלישי, שאמור להתחיל כחודש מתחילת היציאה מהסגר, יפתחו החנויות השווקים והקניונים. גם חדרי הכושר ייפתחו. שלב זה תלוי במספר נדבקים יומי של פחות מ-500.

בשלב הרביעי, כאשר מספר הנדבקים היומי ירד מ-250, יפתחו האטרקציות וכן המסעדות ובתי הקפה.

בשלב החמישי יפתחו בתי המלון, הצימרים והבריכות. בשלב השישי תחזור תרבות הפנאי, המוזיאונים והספורט הקבוצתי. בשלב השביע, שיתחיל, במידה וכל השלבים שלפניו יתקיימו כמתוכנן, ב-10 לינואר, יחזרו תלמידי כיתות ה’ עד י"ב לבית הספר. בשלב השמיני יפתחו אירועים ופארקי שעשועים ובשלב התשיעי יאפשרו לקהל להיות נוכח באירועי ספורט, ויפתחו מחדש המועדונים והברים.

 

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, אמר ביום חמישי כי "היציאה מהסגר היא יציאה שונה מהפעם הקודמת, היא יציאה הרבה יותר מדורגת, יציאה שנלקחת וננקטת לפי קצב עליית התחלואה ומספר החולים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של ‘אקורדיון’, שהוא כלי נהדר אבל אנחנו לא יכולים לפתוח סגר, לסגור סגר, זה לא תורם לחוסן הנפשי וגם לחוסן הכלכלי".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website