משרד התחבורה התחייב וחברות האוטובוסים הודיעו כי לא ישבתו

מנכ"ל חברת קווים, אריק סיני, מסר הבוקר (חמישי) כי הוא "שמח לבשר על החלטתנו להיעתר להתחייבות שר התחבורה ולהחזיר את שירותי התחבורה הציבורית לשגרה". להחלטה זו קדמו צעדי מחאה נרחבים בהם נקטו חברות האוטובוסים המפעילים את קווי השירות בערים השונות לאחר שהחשב הכללי רוני חזקיהו הודיע ביום חמישי האחרון כי לא יועברו התשלומים המגיעים לחברות האוטובוסים בשל הפעלת התחבורה הציבורית בקווי השירות.

בימים שני ושלישי תתכנס ועדת הכספים החל מהשעה 9:30 לדון בבקשות להעברות תקציביות שקיבלו את אישור ועדת ההסכמות, בעקבות בקשה שהוגשה מצד מזכיר הממשלה. במכתב שהוציא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ כתב כי יש "הסכמה מקיר לקיר" בכנסת לאישור כספים אלו, וקרא למפעילי התחבורה הציבורית לדחות את העיצומים.

שיירות אוטובוסים במחאה על החלטת החשב הכללי שלא להעביר את התקציבים הנדרשים לדלק ולהפעלת התחבורה הציבורית (צילום באדיבות פורום תח"צ)

אתמול (רביעי) יצאו שתי שיירות מחאה בנות 50 אוטובוסים כל אחת לכיוון קריית הממשלה בירושלים ומחלף השלום בתל אביב. חברות התחבורה הציבורית הפרטיות וחברת דן יזמו את המחאה בעקבות הודעת החשב הכללי רוני חזקיהו מחמישי האחרון, כי חברות התחבורה הציבורית לא יקבלו את כלל התשלומים המגיעים להן לצורך הפעלת שירותי התחבורה הציבורית. מדובר בהקפאת 280 מיליון ש"ח אותם אמורה ועדת הכספים לאשר, אך פיזור הכנסת עיכב את האפשרות לכנס את הוועדה ולאשר את ההעברות. בחברות טוענים כי החשב הכללי משתמש בחברות כדי ללחוץ על הוועדה.

לטענת החברות, ההחלטה התקבלה על ידי חזקיהו ללא התראה מראש, ומציבה אותן בבעיה מהותית ביכולתן להמשיך להפעיל את התחבורה הציבורית כסדרה. עצירת הכספים גוררת את החברות לבעיה תזרימית ותקציבית חמורה, ובהעדר הכסף הודיעו כי כלל התשלומים לספקיהן הוקפאו וכי לא יהיה ביכולתן לשלם את שכר העובדים והנהגים. עקב עצירת התשלומים לספקים הובהר לחלק מהחברות כי אספקת הדלק תיעצר בימים הקרובים. החברות ‘קווים’ ו’אפיקים’ כבר הודיעו השבוע לממשלה, בהודעות רשמיות, כי אם עד סוף השבוע לא יועברו התקציבים, הן תאלצנה להשבית את פעילות התחבורה הציבורית במלואה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website