משרד התקשורת פועל להארכת ההקלות על איוש המוקדים הטלפוניים

משרד התקשורת פרסם אתמול (שני) שימוע בזק, שהתגובות אליו יסתיימו היום בשעה 14:00, שנועד להאריך את ההקלות לחברות התקשורת בנושא איוש המוקדים הטלפוניים. ההקלה מסייעת לחבורת התקשורת, אך מקשה על הציבור לקבל שירות ומקשה על המשק להתאושש, בשל השארת יותר עובדים בחל"ת או בתעסוקה מופחתת.

השימוע החדש מכוון, כאמור, להאריך את ההקלות במוקדי השירות של חברות התקשורת עד ה-4 ביוני, במסגרתן יקוצרו שעות הפעלת המוקד הטלפוני ל-8 שעות במקום 10 שעות.

לפי הודעת השימוע, "בהמשך לפניות שהתקבלו במשרד התקשורת ממספר בעלי רישיון, מהן עולה כי עדיין קיים קושי לעמוד בהוראות הרישיון לעניין איוש מוקד פניות טלפוני וזאת בשל נסיבות עקב המחלה הנגרמת בשל נגיף הקורונה, שוקל שר התקשורת להאריך את תוקפה של ההוראה שניתנה ביום כג’ באדר התש"ף (19 במרץ 2020) בעניין ‘שעות איוש מוקד פניות טלפוני’.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מנוסח זה עולה בבירור, כי המשרד לא התייעץ עם נציגי ציבור או גורמי רווחה, אלא שמע רק את פניות חברות התקשורת. הקלות כאלו מסייעות כלכלית לחברות התקשורת, אך הן עלולות לפגוע בהחזרת המשק לשגרה. גם כיום, חלק נכבד ממוקדי השירות עבר לפעילות במתכונת של עבודה מהבית, כך שבסיכומו של עניין מדובר גם בהארכת תקופת החל"ת של חלק מהעובדים, או הפחתת היקף התעסוקה של עובדים אחרים.

במקביל, התיר המשרד לחברות התקשורת זמני מענה ארוכים יותר לציבור תוך שהוא אינו מבצע פעילות פיקוח ואכיפה על עמידת החברות גם בזמנים המוארכים. מכיוון ששירותי תקשורת הן מצרך חיוני מאי פעם, כאשר רוב האנשים נמצאים מסוגרים בבתים, הרי שהמשרד מתיר לחברות התקשורת לפגוע בשירות חיוני לציבור, בשעה שהציבור הכי זקוק לו.

לשימוע עצמו ניתן להגיב עד השעה 14:00 היום בכתובת [email protected]

Leave a Reply

Name *
Email *
Website