מתגוננים מהקורונה: ישראל חוסמת כניסת אזרחים זרים ששהו בסין

ישראל סגרה את גבולותיה לאזרחים זרים ששהו בסין, כחלק מהמאמץ לצמצם ככל האפשר את הסיכון להתפשטות נגיף הקורונה בישראל. אתמול (שבת) הורה שר הפנים אריה דרעי לרשות האוכלוסין וההגירה לאסור כניסתם של מי שאינם תושבי ישראל אזרחים ששהו בסין בשבועיים האחרונים דרך המעברים האוויריים, לאחר שבשישי האחרון נאסרה כניסתם גם דרך המעברים הימיים והיבשתיים. ההוראות ניתנה בהמלצת שר הבריאות יעקב ליצמן והגורמים המקצועיים במשרד הבריאות.

בשישי האחרון הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום עולמי בעקבות התפשטות וירוס הקורונה. נכון לשישי האחרון זוהו בסין כמעט 10,000 מקרים של הידבקות בנגיף, ושיעור הנפטרים עלה ל-213. מחוץ לסין נרשמו 98 חולים ב-18 מדינות, עם רוב מקרי החולי מופיעים אצל אנשים ששהו בסין. עד כה לא התגלו מקרי קורונה בישראל, אך במשרד הבריאות מעריכים כי מדובר ב"עניין של זמן" עד להופעת הווירוס בישראל.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן אמר כי "אנו ממשיכים לנקוט בצעדים מהותיים בנוגע למניעה ככל הניתן של כניסתו של נגיף הקורונה לישראל. על אזרחי ישראל לפעול במשנה זהירות ולנהוג על פי הוראות אנשי המקצוע במשרד הבריאות, המתואמות עם המלצות ארגון הבריאות העולמי. עצירת כניסה לישראל של מי ששהו בסין ואינם תושבי ישראל וכן שהייה בבידוד ביתי לכל מי שחוזר מסין, הן פעולות הכרחיות שמשמעותן מניעת תחלואה אפשרית. בנוסף נדאג לכך שמי ששוהה בבידוד בית יקבל פיצוי באמצעות דמי מחלה או חופשה."
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי "אנו מודעים לכך שלא ניתן למנוע את כניסת הנגיף לארץ אך פועלים לדחיית המועד ככל הניתן ולהכלה של הימצאותו בארץ. על ציבור השבים מחו״ל לנהוג באחריות ציבורית בהתאם להנחיות המשרד על מנת להבטיח את שלומם ואת שלום הציבור כולו."

הטיסות הישירות מסין לישראל הופסקו כבר בשבוע שעבר, כך שבכל מקרה ההוראה רלבנטית רק לאנשים ששהו בסין והגיעו דרך מדינה אחרת. בהודעת רשות האוכלוסין וההגירה צוין כי הרשות "תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים". עוד צוין כי שר הפנים דרעי הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

ממשרד הבריאות נמסר כי בקרוב יפורסם צו שיחייב את תושבי ישראל ששהו בסין ב-14 יום האחרונים לשהות בבידוד ביתי עד חלוף 14 יום ממועד עזיבתם את סין. הצו יכלול פיצוי לעובדים שייאלצו להיעדר ממקומות עבודתם. בשישי האחרון המליץ משרד החוץ לישראלים שעדיין שוהים בסין לשקול חזרה לישראל, באמצעות טיסה דרך מדינה שלישית.

ברשות האוכלוסין הודיעו כי ישקלו להתיר את המשך הישארותם בישראל של כ-1,700 עובדי בניין מסין, שהיו אמורים לעזוב את ישראל בסוף השבוע האחרון עקב תום תקופת הרשיון שלהם. כדי להאריך את שהותם נדרשת החלטת ממשלה. ברשות ציינו כי בעוד כחודש אמורים להגיע לישראל כאלף עובדים נוספים מסין, והגעתם נמצאת כרגע בדיונים לאור ההתפתחויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן היום (ראשון) כינוס של נציגי משרדי ממשלה וגופי בריאות לדיון בהמשך ההתמודדות והתגוננות של ישראל מפני הנגיף.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website