מתקרבים לקו הסיום: הנאמנים רוצים לבחור קונה לקואופ קואופ היום

מכירת קואופ מגיעה לקו הסיום: היום (ראשון) יערך דיון נוסף בנושא מכירת רשת הסופרמרקטים קואופ, והנאמנים מבקשים לתת אישור להעניק הצעה לזוכה במכרז כבר היום. הנאמנים, רו"ח חן ברדיצ’ב ועו"ד שלמה נס, הגישו ביום שישי מסמך לבית המשפט המחוזי בירושלים על פיו גם רשת רמי לוי וגם רשת זול ובגדול קיבלו אישור לרכישה מהממונה על ההגבלים העסקיים בכפוף למכירת סניפים. על פי המסמך, "להצעת רמי לוי יתרון על פני יתר ההצעות מבחינת התמורה הכספים בשלב זה".

"הליך מכירת הפעילות כלל שני סיבובים של הצעות, כשבסופו של דבר ישנן שלוש הצעות רלוונטיות – הצעת רמי לוי (163 מיליון שקל), זול ובגדול (153 מיליון שקל) ומחסני השוק (138 מיליון שקל)" כך נכתב.

על פי הנאמנים, בפגישה שהתקיימה עימם בשבוע שעבר נמסר להם כי "במידה שהצעת רמי לוי היא ההצעה הזוכה, יהיה עליהם, כתנאי לאישורה, להחריג 11 סניפים מתוך 42 סניפי הרשת, קרי החרגה של למעלה מ- 25% מהעסקה. הנאמנים הבהירו לנציגי הממונה, כי הצעתם אינה מאפשרת לקיים עסקה". אולם, "לאחר שיחות נוספות שהתקיימו בין הנאמנים לנציגי הממונה, עדכנו נציגי הממונה כי ניתן להגיע למתווה של החרגת 9 סניפים בלבד (מתוכם 5 סניפים בירושלים) וכאשר חלק מהסניפים הרווחיים והמהותיים נותרו במסגרת מכירת פעילות הרשת".

במילים אחרות, הממונה על ההגבלים העסקיים יאשר את העסקה במידה ולא כל הסניפים ימכרו לרמי לוי. עם זאת, הדבר מנוגד לעמדת ועד העובדים, שדורשים שהרשת תימכר כמקשה אחת.

אלף עובדי רשת קואופ דורשים שהרשת תימכר כמקשה אחת: שהסניפים יעברו כולם, יחד עם העובדים לבעלים חדש אחד, אתו ייחתם הסכם קיבוצי שיחול על כלל עובדי הרשת הממוזגת. נציגי ועד העובדים נפגשו בחודש האחרון עם נציגי מספר רשתות שהביעו עניין ברכישה, ובמספר פגישות עלתה התנגדות מצד הרוכשים להשוות את תנאי עובדיהם הנוכחיים עם אלו של עובדי רשת קואופ. לחלופין, מציע יו"ר ועד עובדי הרשת אורי צרפי, כי הבעלים החדשים יפעיל את שתי הרשתות כמותגים נפרדים, עם הסכמי עבודה נפרדים, אבל דוחה את האפשרות להקים רשת ממוזגת אחת עם שני הסכמי עבודה.

בדיון שיתקיים היום יחליט בית המשפט האם לאשר לנאמנים להציע לאחד המועמדים את רכישת הרשת. הנאמנים הודיעו כי בכוונתם לסיים את מכירת הרשת עד לחג הפסח. עם זאת, הנאמנים הודיעו כי לא יציעו את הרכישה למועמד שלא הגיע כבר להסכם עם העובדים. על פי ועד העובדים, מתקיים משא ומתן עם כל המועמדים הרלוונטיים, כולל רמי לוי וזול ובגדול.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website