נגיף ללא גבולות | ניו יורק מרחיבה את הקבורה ההמונית של קורבנות הקורונה

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט בעולם עם למעלה מ-1.72 מיליון חולים מאובחנים, ביניהם כ-50 אלף חולים במצב קשה, וכ-104 אלף מתים. מבין כחצי מיליון ‘תיקים סגורים’ של חולי קורונה, 79% הבריאו ו-21% מתו מהמחלה. כמחצית מהחולים בעולם תושבי אירופה, וכשליש תושבי צפון אמריקה. הקורונה אובחנה ב-210 מדינות וטריטוריות ריבוניות, אולם שלושה מכל ארבעה מבין קרבנות המחלה מתו בחמש מדינות בלבד: ארה"ב (כ-18%), איטליה (כ-18%), ספרד (כ-16%), צרפת (14%) ובריטניה (כ-10%). הנתונים העדכניים כאן.

ארצות הברית

עם מעל חצי מיליון חולים, וקרוב ל-20 אלף קורבנות, ארה"ב היא ככל הנראה המדינה המוצפת ביותר בקורונה בעולם. מוקד ההתפרצות הגדול בעולם מצוי בעיר ניו-יורק: עד כה בעיר ובפרבריה (כולל במדינת ניו-ג’רזי) אובחנו יותר מ-230 אלף חולים. בשישי האחרון, ה-10 באפריל, מתו מקורונה בני יורק מעל אלפיים נפשות ביממה אחת בלבד.

ה’ניו יורק טיימס’ דיווח כי על פי הערכות המחלקה לבריאות הציבור במחלקה לביטחון המולדת ומשרד הבריאות האמריקאי, שיעור ההידבקות בנגיף הקורונה יעלה במהלך הקיץ אם ההנחיות להישאר בבית יוסרו לאחר 30 יום, כפי שהבטיח הנשיא דונלד טראמפ. נוסף על כך ראש העיר דה בלאזיו הודיע היום כי הלימודים בניו יורק לא צפויים להתחדש עד ספטמבר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

גשר ברוקלין בימי הקורונה, 10 באפריל 2020. (צילום: AP Photo/Mary Altaffer)

משטרת ניו יורק דיווחה שהיא מקבלת שיחת חירום כל 15 שניות, בממוצע, במוקד החירום שלה, במה שתואר כעומס חסר תקדים בהיסטוריה. העומס רב כל כך שלפי הדיווח של סוכנות הידיעות AP, משטרת ניו יורק הורתה לאזרחים שלא להתקשר אליה אלא אם כן מדובר בעניין של סכנת חיים ממשית. מחלקת כיבוי האש של ניו יורק מסרה כי היא שולחת כ-5,500 אמבולנסים מדי יום, מספר גדול יותר מאשר באסון התאומים ב-2001, ועלייה של יותר מ-40% מהשגרה.

היקפי התמותה בניו יורק הובילו את העירייה לטמון גופות של קרבנות הקורונה שלא נמצאו להם קרובים בקברי אחים. ראש העיר ביל דה בלאזיו אמר מוקדם יותר השבוע כי ייתכן שפתרונות קבורה זמניים עשויים להיות הכרחיים עד לסופו של המשבר. העירייה הגבירה את קצב הקבורה באתר הקבורה ההמונית באי הארט, המשמש מעל 150 שנה כאתר קבורה לתושבים עריריים או כאלו שאין ביכולתם לממן הלוויה.

לפי דיווח ברשת ABC, העיר גיבשה מדיניות חדשה, לפיה גופות יאוחסנו 14 ימים בלבד בחדר המתים לפני שיועברו לאתר הקבורה. לאור התמותה הגוברת. העבודות במקום התעצמו מפעם בשבוע לחמישה ימים. בשבוע רגיל, 25 גופות מוטמנות באי, כעת מוטמנות בו 24 גופות מדי יום, כך לפי העירייה.

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו באתר של התאחדות הטניס האמריקאית שהוסב לבית חולים, 11 באפריל 2020. (צילום: AP Photo/Frank Franklin II, File)

בנוסף, קבלנים מחליפים את האסירים, שמתפעלים את האתר בימי שגרה. חדרי המתים בניו יורק, כמו גם בתי הלוויות, מתמודדים עם עומס עצום. דה בלאזיו הסביר בריאיון לתחנת NY1 שקרבנות המחלה נקברים באופן שיאפשר להעביר בעתיד את ארונותיהם לקברים אחרים. לפני הקבורה, המתים נעטפים בשקיות ומונחים בתוך ארונות העץ. שם המנוח נכתב באותיות גדולות על כל ארון קבורה, למקרה שיהיה בכך צורך בהמשך. הם נקברים בתעלות צרות וארוכות שנחפרו על ידי מכונות חפירה. "הוסיפו עכשיו שתי תעלות נוספות למקרה שנצטרך", אמרה דוברת מטעם העירייה.

  • בארה"ב אובחנו עד כה 506,008 חולי קורונה ולפחות 18,883 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ספרד

הממשלה הגנה על החלטתה להחזיר לעבודה שבוע הבא חלק מהעובדים שלא הוגדרו כחיוניים במדינה. מוקדם יותר השבוע הודיעה הממשלה כי חלק מהעובדים במפעלים ובאתרי בנייה יחזרו לעבוד. ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי עלולות להיות "השלכות קטלניות" לחזרה מהירה מדי לשגרה במדינות בהן המגפה עדין מתפשטת.

שר הבריאות סלבדור אילה דחה אתמול (שבת) את הביקורת על ממשלתו. אילה אמר כי ספרד תישאר בסגר כמעט מלא, ולמרבית אזרחיה מותר לצאת מהבית רק לצורך רכישת מזון, תרופות ועבודה במקומות חיוניים.

הלוויה של אדם שנפטר מקורונה בספרד (צילום: AP Photo/Manu Fernandez).

מספר מאובחני הקורונה החדשים בספרד נמצא בירידה מתונה מזה 10 ימים, אולם הוא עדיין עומד על יותר מ-5,000 מאובחנים חדשים מדי יום – יותר ממספר המחלימים היומי. גם מספר המתים בספרד מצוי בירידה מתונה, והוא עומד כעת על כ-600 מתים ביום בשלושת הימים האחרונים.

  • בספרד אובחנו עד כה 161,852 חולי קורונה ולפחות 16,353 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

טורקיה

ממשלת טורקיה הטילה עוצר מלא של 48 שעות על 31 מחוזות ברחבי המדינה. העוצר, שנכנס לתוקף ביום שישי בחצות, יחול בין היתר על הערים אנקרה, איסטנבול, אנטליה ואיזמיר.

ההודעה על העוצר הובילה לנהירה המונית של צרכנים לסופרמרקטים ולמאפיות. ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים של קטטות המוניות בכניסה לחנויות. במהלך העוצר יפעלו מאפיות, בתי חולים, בתי מרקחת ומקומות עבודה המייצרים ציוד רפואי.

רחוב נטוש באנקרה אחרי הטלת עוצר מלא בן 48 שעות על 31 מחוזות בטורקיה, 11 באפריל 2020. (צילום: Ali Balikci/Anadolu Agency via Getty Images)

טורקיה שלחה בשבועות האחרונים משלוחים של ציוד רפואי, כמו מסכות ואמצעי מיגון, לארה"ב, בריטניה, איטליה, ספרד, פקיסטן, סרביה, בוסניה, מונטננגרו, קוסובו, מקדוניה הצפונית וישראל, כך הודיע משרד ההגנה הטורקי.

  • בטורקיה אובחנו עד כה 47,029 חולי קורונה ולפחות 1,006 מתו מהמחלה ומסביכיה.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website