נגיף ללא גבולות | ספרד הכריזה על 10 ימי אבל לזכר המתים מקורונה

ספרד

המלך פליפה השישי ובני משפחתו השתתפו בטקס בו הורידו את הדגלים לחצי התורן מעל מבני הציבור, בכך סימנו את תחילתם של עשרת ימי אבל בספרד על מותם של יותר מ-27 אלף הקרבנות של מגפת הקורונה במדינה, תקופת האבל הארוכה ביותר מאז שהדמוקרטיה שבה למדינה לפני יותר מ-40 שנה.

"אלה שמתו מהמגפה הזו ראויים לזיכרון שלנו לנצח", אמר ראש הממשלה, פדרו סנצ’ז. "אבל הם ראויים להנצחה גדולה אפילו יותר – לחיים שלנו אלה לצד אלה ולהרמוניה שלנו. אנחנו חייבים לחיות יחד באותה מדינה שהם בנו. ספרד חייבת להם את זה".

בספרד אובחנו עד כה 285,644 חולי קורונה ולפחות 27,121 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

צרפת

חבר הפרלמנט הצרפתי קלוד גואזן בגיל 75 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. כך דווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. גואזגן פעל לקידום הקשרים בין ישראל לצרפת והוביל את המאבק נגד האנטישמיות. לפני כארבע שנים, לאחר סדרת התקפות אנטישמיות נגד יהודים שחבשו כיפה, התקיים דיון סוער סביב הנושא. גואזגן יחד עם חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב נכנסו לפרלמנט עם כיפה על ראשם במטרה להביע תמיכה בקהילה היהודית. "איבדתי אח", ספד חבר הפרלמנט מאיר חביב, "קלוד היה לוחם האמיתי למען הצדק. בכל שנות עשייתו הוא נלחם נגד האנטישמיות והיה החבר הטוב ביותר של ישראל בצרפת".

חזרה הדרגתית לשגרה בפריז, 14 במאי 2020 (Photo by Stephane Cardinale – Corbis/Corbis via Getty Images)

בצרפת נפתחו היום המסעדות, בתי הקפה והברים לראשונה לאחר כמעט חודשיים, וזאת כחלק מהסרת צעדי המניעה שנקטה הממשלה כנגד התפשטות נגיף הקורונה. הממשלה דיווחה היום כי פריז כבר איננה ‘אזור אדום’ בו מתפשטת מגפה.

בצרפת אובחנו עד כה 186,835 חולי קורונה ולפחות 28,714 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

איטליה

הטנור האיטלקי הנודע, אנדראה בוצ’לי, שקיים קונצרט מרגש בדומו של מילאנו בחג הפסחא בחודש שעבר כדי לרומם את מצב הרוח בארצו לנוכח מגפת הקורונה, חשף  שהוא ובני משפחתו נדבקו בנגיף בחודש מרץ, אולם הם החלימו באופן מלא.

זמר הטנור האיטלקי אנדראה בוצ’לי מופיעה מחוץ לקתדרלת הדואומו. השבוע הודיע כי חלה בקורונה והחלים (Claudio Furlan/LaPresse via AP)

"המגפה שזעזעה את העולם השפיעה – גם אם באופן מתון – עליי ועל מספר מבני משפחתי", כתב בוצ’לי בפוסט בפייסבוק. "מתוך כבוד למי שנדבקו בנגיף וסבלו מהשלכות רציניות יותר, החלטתי שזה יהיה טוב לא לשתף את החדשות. בוודאי שלא רציתי להדאיג שלא לצורך את מעריציי וגם רציתי להגן על הפרטיות של משפחתי. היה לנו מספיק מזח שהחלמנו באופן מהיר ומלא עד סוף מרץ".

באיטליה אובחנו עד כה 232,248 חולי קורונה ולפחות 33,229 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

שיעור החולים בעולם

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם, וקרוב ל-6 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף. כ-3 מיליון בני אדם מאושפזים בבתיהם, במתקני אשפוז או בבתי חולים, מתוכם לפחות כ-53 אלף במצב קשה או אנוש. כ-2.6 מיליון בני אדם החלימו מהמחלה, כ-365 אלף מתו ממנה.

יותר ממחצית מהחולים המאובחנים בעולם מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה וספרד. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר זה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website