נציגי ציבור בחברה הערבית דורשים מההורים: “אל תשלחו את הילדים לבית הספר”

פורום משותף של הורים, ראשי רשויות ופעילי חינוך מהחברה הערבית בישראל שהתכנס היום (חמישי) לדון בהנחיות החדשות של משרד החינוך, דורש מההורים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.

"התכנית של משרד החינוך אינה מעשית", אומר אחמד ג’בארין, יו"ר ועד ההורים הערבי הארצי, תושב סחנין. "הכיתות בחינוך הערבי מונות יותר מ-30 תלמידים לפיכך יש צורך בשלוש קבוצות ובשלושה מורים לכיתה. במקביל, מצופה מהמורים לקיים למידה מרחוק לתלמידים שנשארו בבית. המשרד מודה שאין לו מספיק מורים ומציע לשלוח פרחי הוראה. בנוסף, על המורים לשמור שהילדים יקיימו את כללי הריחוק. מעבר לכך בבתי הספר הכיתות קטנות, כיצד ניתן לשמור על כללי הריחוק בתוך הכיתות בקבוצה של 15 ילדים? זה בלתי אפשרי".

תלמידים בסיום יום לימודים בכפר נחף. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: לואיס פישר / פלאש 90).

בישיבה השתתפו נציגי ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות, הוועד הערבי לחירום, ד"ר שרף חסאן יו"ר ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי, ועד ההורים הארצי ומומחים ופעילים בתחום החינוכי. לאחר דיון נרחב, אימץ הפורום את המלצת ועדת הבריאות וועד החירום הערבי שלא לחדש את התהליך החינוכי בבתי הספר בשבוע הבא. לאחר הישיבה הפיץ ועד ההורים הארצי של החברה הערבית הודעה הדורשת מההורים לא לשלוח את ילדיהם לבית-הספר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

התלמידים הערבים סובלים מהלמידה מרחוק

המשתתפים בדיון הדגישו שלקהילה הערבית יש אינטרס להחזיר את התלמידים לבתי הספר, היות והתלמידים הערבים נפגעים מאוד בתהליך הלמידה מרחוק. לפי הדוברים, מחצית מהתלמידים הערבים אינם יכולים להשתתף בלמידה מרחוק – היות ואין בבעלותם מחשבים או משום שהם גרים באזורים ללא תשתית אינטרנטית.

בדיון הציגה ד"ר נהאיה דאוד נתונים על-פיהם מספר נדבקי נגיף הקורונה ביישובים הערבים הגיע ל-903 נדבקים (לא כולל ערים מעורבות), מתוכם 670 מקרים ב-18 ערים מרכזיות (שבכל אחת מהן 15 מקרים ומעלה). יש לציין כי בדוחות באחרונים של משרד הבריאות ניכרת מגמה עלייה במספר הנדבקים בחברה הערבית בכלל וכן במוקדי התפרצות ספציפיים כמו דיר אל אסד וחורה.

אחמד אלשיח, מנכ"ל אגודת הגליל ומנהל ועד החירום הערבי, אישר כי התנאים של מספר גדול של בתי ספר ערביים הוא אינו מאפשר לקיים תנאי בריאות מבחינת צפיפות התלמידים, גודל כיתה, זמינות חללים ותנאים אחרים. והתייחס לתוצאות הסקר שנערך בחדר החירום שהופנה למנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות בדבר מידת המוכנות להחזרת התלמידים, שכן נמצא שרוב גדול (73%) מהרשויות המקומיות אינם מוכנות להחזרת התלמידים. הישיבה החליטה לעקוב אחר המצב ולאסוף נתונים לקראת הפגישה ביום חמישי הבא, שתעריך את המצב שוב על פי ההתפתחויות.

ועד ההורים מציע להאריך את שנת הלימודים עד ה-15 לאוגוסט וזאת תוך הגעה להסכם מכבד עם המורים שיפצה אותם על ימי העבודה הנוספים והעבודה הנוספת הנדרשת מהם בצל המשבר. אחמד ג’בארין מסכם: “לי כהורה אין בטחון ואין אמון שהילד שלי לא יידבק בבית-הספר. הממשלה נתפסה במערומיה ביחסה ובהשקעתה בחברה הערבית".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website