נתב”ג כמרקחה: “ברגע ששמענו שיהיה סגר, הארכנו בעוד שבוע”

על פי נתוני רשות שדות התעופה, עברו בנתב"ג 9,000 נוסעים מהבוקר (חמישי), מתוכם 5,000 יצאו מהארץ. כ-80 טיסות נכנסו ויצאו מנתב"ג היום, מתוכן 12 יצאו ליוון. לא מעט נוסעים, כך אמרו ל’דבר’ ברשות שדות התעופה, קנו כרטיס אתמול בלילה כדי להספיק לצאת מהארץ לפני כניסתו לתוקפו של הסגר שהוכרז אתמול.

דין מימון (22), סטודנט מהרצליה, הזמין טיסה לאתונה לפני ארבעה ימים. "אני נוסע עכשיו לאתונה לכמה שבועות ואחרי זה לא יודע, אולי אמשיך משם", הוא אומר ל’דבר’. "הזמנתי ברגע האחרון יחסית כי יש סגר, מה יש בארץ עכשיו? מה אני צריך להיסגר בחדר, בבית? עדיף להיות שם, באוויר הפתוח, בים".

דין (צילום: הדס יום-טוב)

גם עינת אשכנזי (30) ומשה נוי (32), חברים מתל אביב נוסעים היום לאתונה לבלות וליהנות. "זה לגמרי היה קטע של הרגע האחרון לנסוע עכשיו. הזמנו ביום שני", אומר משה, "שם הכל פתוח, לא כמו פה", מוסיפה עינת.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עינת ומשה חששו מאוד שטיסתם תתבטל עם הכרזת הסגר, אך שמחו לגלות כי הוא ייכנס לתוקפו רק מחר בצהריים. "היה לנו המון מזל שהזמנו במקרה להיום ולא למחר, היינו אתמול דבוקים לחדשות", אומר משה. "לגמרי מזל! פה חרא, אנחנו מתים לנסוע לחו"ל כבר מלא זמן, סוף סוף עכשיו פתחו קצת את הטיסות אז אמרנו ‘יאללה, נטוס’. זה היה ממש ספונטני. אנחנו ממש שמחים שזה קורה", מוסיפה עינת.

ולא רק צעירים, אלא גם משפחות רבות וילדים הציפו את נתב"ג היום. רקפת גרנות ובנה ניצן (13) מתל אביב למשל, נוסעים היום לסלוניקי. הם תכננו בקיץ טיול גדול שבוטל, וכבר לפני חודש הזמינו כרטיסים. "הזמנו מראש, לפני חודש, יצא לנו מזל גדול שהסגר מתחיל מחר ולא היום", אומרת רקפת. "כיף שאנחנו טסים והכל בסדר, אני רוצה שיהיו עוד הרבה טיולים", מוסיף ניצן.

רקפת וניצן (צילום: הדס יום-טוב)

"אנחנו ננחת בסלוניקי, נשכור רכב ונטייל שלושה וחצי שבועות. ברגע ששמענו אתמול שיהיה סגר, הארכתי את הטיול בעוד שבוע ימים. הטיול הגדול של הקיץ בוטל והלך, אז אמרתי, בוא ניסע בין החגים. וגם יצא מזל שבסגר לא נהיה תקועים בבית", מפרטת רקפת.

גם בני משפחת מיכאלי מהרצליה נמצאים בנתב"ג בדרכם לאתונה. האב רוני, האם מורן ובתם אלכס בת ה-6 מתכננים להצטרף לחברים שכבר נמצאים שם. "הזמנו כרטיסים לפני שבוע, כשראינו שיש החמרה ויש הזדמנות לצאת, אבל אנחנו עובדים על זה כבר חודש", מספר רוני.

הבת אלכס, שעלתה בתחילת החודש לכיתה א’ והספיקה לטעום את בית הספר רק לכמה ימים, כבר מאוד מתרגשת לפגוש את חברתה הטובה ולשוט בסירה. "רציתי מאד לנסוע ליוון ולהיות על סירה עם החברה הכי טובה שלי!".

שאר המשפחה גם נרגשת לצאת לחופשה, למרות שבמהלך החופשה, אומרת מורן, אלכס תצטרך ללמוד שעתיים בזום בכל יום, היישר מהסירה שביוון. "זה ממש לפני החורף ואנחנו רוצים קצת ים וקצת חופשה. בדרך כלל בחגים אנחנו נוסעים לחופשה שיש בה קצת ים, עכשיו אפשר ואנחנו חושבים שזה זמן נכון לעשות את זה, גם בטח כשאין בית ספר, או שבית הספר בזום".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website