נתניהו: “לא ניתן רשת ביטחון לעסקים שמפרים את הנחיות הסגר”

בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, אמר היום (שלישי) ראד הממשלה בנימין נתניהו, כי בין הצעדים הנשקלים להידוק האכיפה של הסגר: שלילת סיוע כלכלי לעסקים שהפרו את ההנחיות, הגדלת הקנסות והגדלת מספר המפקחים. "אני רוצה לשלול זכויות מעסקים שמפרים", הבהיר נתניהו, "אנחנו לא ניתן רשת ביטחון לעסקים שמפרים את זה. זה בלתי אפשרי".

לשאלת אחד הגולשים לגבי מענקים נוספים שיינתנו לאזרחים, השיב נתניהו : "ככל שיידרש, כן".

בתשובה לשאלה של על מועד סיום הסגר, אמר נתניהו: "לדעתי הסגר לא יהיה פחות מחודש וייתכן שיותר. אני כל הזמן יושב עם המומחים שמסבירים לאיזה מספרים הם רוצים להגיע. זה לא יתבסס על זמן ולא בעיקר על זמן אלא על נדבקים יומיים ועל מדדים אחרים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"עוד לא קבענו את המספרים ונקבע אותם. אנחנו כרגע מטפלים במוקדי התחלואה", הוסיף, "השיבה לעבודה והפעלת החינוך לגיל הרך יהיו השלב הראשון. השני יהיה המסחר והשווקים, השלישי זה הרחבת פעילות המשק, הרביעי זה מסעדות ופנאי והחמישי יהיה אירועים ומופעים. אלו הדברים כמו שאני רואה את זה, וההמלצות שקיבלתי שהן הגיוניות. נקבע רף כמה חולים ביום יאפשרו כל שלב מהשלבים הללו. אבל הסדר הזה נראה לי הגיוני והוא יציאה מדורגת מהסגר הכללי שאנחנו נמצאים בו כרגע".

לדבריו, בכוונת הממשלה לדון הערב בשאלת הכנת מערכת הבריאות להמשך המשבר, וכן בהצטיידות בבדיקות מהירות ובחיסונים לכשיפותחו. צעדים נוספים שבכוונת הממשלה לקדם הם קמפיין שיעודד חבישת מסכה גם בחללים סגורים.

ראש הממשלה שוחח בשידור עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שאמר לו כי במהלך יום כיפור חילקה משטרת ישראל עם כוחות הסיוע שלה כ-4,000 דו"חות על הפרת בידוד, אי חבישת מסיכה, אי ציות להוראות הסגר ויציאה אל מעבר ל-1,000 מטרים מהבית, זאת בנוסף להפעלת מחסומים בכל רחבי הארץ ואירועים נקודתיים.

"אני רוצה להודות לכל השוטרים שבשטח שעושים עבודה קשה ולא פשוטה. אבל אין ברירה צריך לאכוף", אמר ראש הממשלה, "אני קורא לכל אזרחי ישראל. אי אפשר לקדוח חור בספינה שיטביע את כולנו. אני מבקש לסתום את החורים. לשמור על ההנחיות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website