סיכום המחזור ה-16 בליגת העל בכדורגל נשים: התחתית מתעוררת

אחרי שבוע סוער מחוץ למגרש, חוזרת ליגת העל בכדורגל נשים למחזור ה-16 של העונה הרגילה. אס"א תל אביב ומ.ס קרית גת הגדילו את היתרון בצמרת עם ניצחונות על הפועל רעננה ומכבי חדרה. בתחתית, הפועל ב"ש יוצאת לדרך חדשה עם ניצחון קריטי על מכבי חולון, ובנות נתניה עם ניצחון שני העונה מול האקדמיה.

טבלת ליגת העל בכדורגל נשים 2018/2019 – מחזור 16 (גרפיקה: אידאה)

מכבי חדרה 0 – מ.ס קריית גת 3

במשחק המרכזי של המחזור אירחה חדרה את האלופה מקריית גת. חדרה ידעה שהיא חייבת לנצח את משחק הצמרת כדי להישאר בתמונה האליפות. הפסד לקריית גת, משמעותו הגדלת היתרון של אס"א ת"א בצמרת ל-12 נקודות (משחק חסר לחדרה). למרות זאת קרית גת עלתה נחושה יותר למשחק בדרך לניצחון חוץ חשוב.

האלופה פיטרה באופן מפתיע את מאמנה מתחילת העונה, דדה בר כליפא, לא ברור למה הצעד נעשה לאור העובדה שהקבוצה חזק עדיין במירוץ האליפות והעפילה גם לחצי גמר הגביע. למרות הזעזוע בעמדת המאמן, השחקניות ידעו לשים את הכל בצד ועלו נחושות לכר הדשא. בדקה ה-47 קריית גת עולה ליתרון ראשון. במהלך התקפה מתפרצת מסרה דניאל שולמן כדור עומק לאנה קרוליין שפרצה לרחבה בצד ימין ובעטה מול השוערת פנימה.

חדרה מול קרית גת. (צילום: אסי קיפר)

בדקה 77 הוצאת חוץ שמגיעה לדניאל שמעבירה כדור רוחב פשוט לרחבה, הגנת חדרה ובה השוערת החדשה סנדרה ברון חולמת. עדן אביטל מנצלת את הטעות בהגנה וכובשת מקרוב. הגנת הברזל של חדרה מתפרקת משחק שני ברציפות, וקרוב לוודאי שמאוד מתגעגית לשוערת שרה סמואל שעזבה אותה לפני זמן קצר.

בדקה ה-86, שוב התקפה של קרית גת בצד ימין. שולמן עם בישול שלישי במשחק, מוצאת את רעות רווחה שפורצת מצד ימין וכובשת בבעיטה אדירה לקורה ופנימה.

הפועל ב"ש 2 – מכבי חולון 0

הפועל באר שבע הגיעה למשחק אחרי שבוע וחצי סוער. מגרשה הביתי נפסל בעקבות סדרה של ליקויים, ומצד שני נפסל כנגדה הפסד טכני, לאחר שסירבה לעלות בעקבות אי עמידה בסטנדרטים הנדרשים של חדר ההלבשה במשחק החוץ מול אס"א תל אביב. באר שבע הצליחה לנצל את התסכול מהאירועים האחרונים ולהפוך אותו לניצחון קריטי במאבק כנגד הירידה. חולון שפתחה בצורה נהדרת את העונה, ממשיכה בשקיעה ומאבדת נקודות יקרות שמרחיקות אותה מהצמרת.

כבר בדקה השנייה נשרק פנדל לזכות המארחת, אחרי עברה ברחבה על אלנילדה וירגיניו. סטפני קברל בעטה את הפנדל מעל השער, בזבוז הזדמנות נהדרת של ב"ש.

בדקה ה-38 ולא חוסיין עם פריצה אדירה באגף ימין, בעטה מרחוק כדור קשתי לחיבורים. שוערת חולון אנה דה סילבה הדפה לא טוב את הכדור הקשה. הראשונה להגיע לכדור החוזר הייתה וירגיניו שדחקה אותו מקרוב פנימה. 0:1 לב"ש.

בדקה ה-55 פנדל נוסף נשרק לזכות ב"ש, הפעם אחרי עברה ברחבה על חן לוי. הפעם הייתה זו קפטנית הקבוצה ולא חוסין שלקחה את הבעיטה, וקבעה את תוצאת המשחק –  0:2.

האקדמיה 0 – בנות נתניה 3

אחרי מחצית ראשונה שקולה, במחצית השנייה בנות נתניה התפוצצו על המגרש, בדרך לניצחון שני העונה.

בדקה ה-59 ג’סיקה טקסיירה בועטת כדור קשתי מעל שוערת האקדמיה המחליפה אליענה ג’יני נלסון.

בדקה ה-67 יטונדה אדבויאג’ו במבצע אישי יפה, הכפילה את התוצאה אחרי בישול של גיל חבצלת.

טבדקה ה-78 יטונדה אדבויאג’ו  סגרה עניין עם שער שני במשחק.

ניצחון חשוב לנתניה שמקדם אותן עד 3 נק’ מהקו האדום.

אס"א ת"א 5 – הפועל רעננה 0

אס"א ת"א ממשיכה את הכושר הנהדר שהיא מפגינה מתחילת העונה עם ניצחון ענק על הפועל רעננה. אס"א נראית טוב יותר ממשחק למשחק, ודילגה בקלילות מעל רעננה בדרך לעוד שבוע בראשות הטבלה.

אס"א ת"א מול הפועל רעננה (צילום: מושיק אושרי)

בדקה ה-5 רחל רינסט מקבלת כדור עומק מצוין וכובשת בבעיטה מתוך הרחבה.

בדקה ה-17, אס"א עולה ליתרון 0:2, ברנה קונל מעלה כדור מדויק לראשה של נטלי אזוריקה שכובשת מקרוב.

בדקה ה-31 שירלי אוחנה מבשלת לורד כהן את השער השלישי לזכות אס"א.

החגיגה של הץל אביביות נמשכה גם במחצית השנייה עם שערים נוספים של נטלי אזוריקה בדקה ה-55, ורחל רינסט בדקה ה-69.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website