סל הקניות הבסיסי הזול ביותר: ברשתות ויקטורי ורמי לוי

רשתות השיווק ויקטורי ורמי לוי הן בעלות סל הקניות הבסיסי הזול ביותר. פרש מרקט ומגה בעיר הן היקרות ביותר. משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות פרסמו את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות לחודש אוגוסט. מעודד לראות כי לא נמדד שינוי מהותי במחיר הסל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

סל המוצרים הבסיסי גובש על ידי הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, בין היתר במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק. הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

ממוצע "סל המוצרים הבסיסי" עמד בחודש אוגוסט 2020 על 921 שקלים, ירידה של כ-49 שקלים בהשוואה לממוצע בחודש דצמבר 2018 (חודש השקת הסל), בו עמד הסל על 970 שקלים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

17 מתוך 18 הרשתות שנדגמו מציגות ירידת מחירים במוצרי הסל. ממוצע סל המוצרים ברשתות הדיסקאונט הגדולות ירד משמעותית מחודש דצמבר לחודש אוגוסט – 7% שהם 65 שקלים. בכלל, כל רשתות הדיסקאונט הורידו מחירים בהיקפים שמגיעים עד ל-115 שקלים משווי הסל.

עלות הסל הגבוהה ביותר לחודש אוגוסט התגלתה ברשת "פרש מרקט" שהייתה היקרה ביותר עם שווי סל של 1,032 שקלים, לאחריה "מגה בעיר" – 997 שקלים ובמקום השלישי רשת "סטופ מרקט" – 989 שקלים. מהתחתית, רמי לוי באינטרנט הוא הזול ביותר עם 853 שקלים. אחריו רשת ויקטורי עם 859 שקלים ואחר כך שופרסל דיל.

הפער בין הרשת היקרה ביותר (פרש מרקט) לרשת הזולה ביותר בחודש אוגוסט (רמי לוי באינטרנט) עומד על 21% שהם 179 שקלים.

בירידות המשמעותיות לעומת שנה שעברה היה ניתן לראות את רשת שופרסל שלי שהציגה ירידה של 12.3%; רשת שופרסל דיל שהורידה מחירים בכ-11.7%; רשת שופרסל דיל EXTRA שהורידה מחירים בכ-10.3%; מחסני השוק ו-ויקטורי שהציגו ירידות מחירים משמעותיות העומדות על 7%. אחר כך ניתן לראות את מגה בעיר, סאלח דאבח, וקינג סטור עם ירידה של כ-5%, ובתחתית רמי לוי עם ירידה של 0.8% וקשת טעמים עם ירידה של 0.4%. פרש מרקט לעומת זאת הציגה עלייה במחירים של 3.9%.

המחירים מבוססים על נתוני שקיפות מחירי המזון באמצעות אפליקציית "פרייסז" כפי שהתקבלו מהמועצה לצרכנות.

עלות סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות (מתוך דו"ח משרד הכלכלה)

במחקר שנערך על ידי הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א נמצא שבעקבות יצירת סל הקניות הבסיסי, על ידי פרסום הרכבו והשוואת מחיריו, ירדו המחירים של מוצרי המזון שנכללו בסל בשיעור ממוצע של שלושה וחצי עד ארבעה וחצי אחוזים.

מהמחקר עלה גם שפרסום הסל של משרד הכלכלה השפיע באופן שונה על רשתות שיווק שונות כאשר רשתות השיווק הגדולות הפחיתו מחירים בשיעור גבוה יותר מאשר הרשתות הקטנות. כמו-כן, לא נמצאה אינדיקציה לעליית מחירים בקרב מוצרים שאינם בסל.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר: "פרסום סל המחירים נועד לייצר תחרות בין רשתות המזון, להביא להורדת מחירים ולהפוך את הצרכנים לשחקנים משמעותיים המשפיעים על יוקר המחיה. בדקו את המחירים, השוו ובחרו בצרכנות נבונה"

Leave a Reply

Name *
Email *
Website