“עד שיבינו שאנחנו לא שקופים”

אנשי קבוצת הנכים הופכים לפנתרים חוסמים את פסי הרכבת סמוך ליקום "לזמן בלתי מוגבל", זאת במסדרת המאבק להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום. מרכבת ישראל נמסר כי הופסקה תנועת הרכבות במקטע שפיים-בית יהושוע, וחלים שיבושים בתנועת הרכבות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בנתניה, ורכבות מדרום יסתיימו בהרצליה. צוותי רכבת ישראל ומשטרה בדרכם למקום.

אייל כהן, מוביל הקבוצה, מסר כי "נמשיך לשבש את החיים במדינה עד אשר יבינו כי הנכים לא שקופים וכל ההצהרות השקריות מטעם כחלון וחבריו כי הנכים חתמו על הסכמים או קיבלו את מה שצריך הצהרות שקריות אלו יגרמו רק להחרפת המחאה . אנו שבים וקוראים למקבלי ההחלטות לשבת לשולחן הדיונים על מנת להגיע להסדר ראוי בנושא הקצבאות".

קבוצת הנכים הופכים לפנתרים חוסמים את מסילת הרכבת. (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

 

בפברואר השנה, אחרי מאבק ציבורי ממושך, עלו קצבאות הנכות. בניגוד לדרישה הראשונית של ארגוני הנכים  – להשוות אותן לשכר מינימום – הקצבאות עודכנו בסכום שבין 470 ל-770 שקלים, בשלוש פעימות. החל משנת 2022 הקצבאות אמורות להיות מוצמדות לשכר הממוצע במשק.

לאחר שהכנסת אישרה את החוק להעלאת הקצבאות נוצר חוסר הסכמה משמעותי בין ארגוני הנכים. למרות שכולם דרשו שהקצבאות יושוו לשכר המינימום היו ארגונים שתמכו בהעלאה הנוכחית, מהטענה שזה עדיף על כלום ואילו ארגונים אחרים, בראשם הנכים הופכים לפנתרים התנגדו לאורך כל הדרך וממשיכים את מאבקם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website