עובדי בנק ישראל מחריפים את העיצומים כנגד העסקה קבלנית

ועד עובדי בנק ישראל מחריף את העיצומים על רקע הרחבת ההעסקה הקבלנית בבנק. הבוקר (רביעי) הורה הוועד לעובדים להפסיק לשתף פעולה עם ‘היועצים החיצוניים’ בכל חטיבות הבנק, אותם הוא מגדיר כ"עובדי קבלן". במכתב ששלח לעובדים יו"ר הוועד אייל חדד נאמר כי "אנחנו לא מבקשים תוספות שכר, אלא דורשים מההנהלה ומהנגיד והמועצה המנהלית (הגוף האחראי על התקציב לפעילות המנהלית של הבנק ועל קביעת תנאי השכר של עובדיו – נ.כ.) לכבד את הסכם 2019 וההבנות שהם חתומים עליהם, בראש ובראשונה – כדי להחזיר את היציבות לבנק ישראל".

עובדי הבנק החלו בעיצומים לפני כשבוע, במסגרתם לא טופלו תקלות שונות במערכות הבנק. בוועד ציינו כי לא נקטו בעיצומים חריפים עד כה מתוך דאגה להתנהלות הבנק. עתה התווספה לעיצומים הוראה שלא לשתף פעולה בעניינים מקצועיים עם היועצים החיצוניים. "המניע העיקרי שלנו הוא כמו שהצגנו בפנייה למנכ"ל הבנק חזי כאלו – חשש אמיתי ליציבות הניהולית של הבנק. לצערנו, ההנהלה בחרה להמשיך ולגייס יועצים ומנהלים עובדי קבלן", אמרו בוועד. לדבריהם, היום (רביעי) נקלט מנהל בתחום בקרת האיכות, שתחתיו עוד עובדי קבלן חיצוניים. "זהו רק מהלך אחד מתוך רבים, שמשמעותם בראש ובראשונה בזבוז של מיליוני שקלים בשנה ופגיעה בעובדי הבנק. זו עדות נוספת לקשיי ההנהלה לעמוד מול המועצה המנהלית ולדרוש את התקנים הנדרשים".

לטענת ועד העובדים, אחד מכל חמישה עובדים בבנק הוא עובד זמני. בניגוד למטרה המקורית של תצורת העסקה זו, האמורה לאייש פרויקטים זמניים בלבד, רבים מעובדים זמניים אלו מועסקים במתכונת כתף אל כתף עם עובדי הבנק הקבועים. לצד זאת, התרחבה גם העסקת עובדים במתכונת קבלנית של ‘פרילנסרים’ ו’יועצים’, בייחוד בתחום מערכות המידע. בוועד מדגישים גם את היעדר היציבות בבנק מאז כניסתו לתפקיד של הנגיד אמיר ירון, אשר בא לידי ביטוי בפרישתם של שבעה מנהלים בכירים בשנה החולפת, שחלקם מותירים אחריהם כיסאות ריקים. בין הבכירים שפרשו או הודיעו על פרישתם לאחרונה: המפקחת על הבנקים חדווה בר, מנהלת מחלקת המטבע אילן שטיינר, מנהלת חטיבת משאבי האנוש פנינה קרן ודובר הבנק יואב סופר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

המשבר ביחסי העבודה בבנק מתרחש בתקופה סוערת בעולם הפיננסי, על רקע משבר הקורונה העולמי. אמש הודיע הבנק הפדרלי בארה"ב, לראשונה מאז המשבר הכלכלי ב-2008, על הורדת הריבית שבועיים לפני המועד הקבוע, זאת לאחר שגם הבנק המרכזי של אוסטרליה הוריד את הריבית. מרבית האנליסטים מעריכים כי בנקים מרכזיים נוספים ילכו בעקבות הפד ויורידו ריביות במועדים הקרובים.

תגובת בנק ישראל טרם התקבלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website