עובדי רשות התעסוקה שובתים במחאה על אי קליטת עובדי הקבלן להעסקה ישירה

שביתה ברשות התעסוקה. ועד העובדים הודיע כי החל מהבוקר (שלישי) ועד להודעה חדשה ישבית את כלל לשכות התעסוקה בכל הארץ במסגרת עיצומים. הרקע לעיצומים לדבריהם הוא הפרת ההתחייבות של משרד האוצר לקלוט את עובדי הקבלן בתכנית ‘במעגלי תעסוקה’ להעסקה ישירה במסגרת חתימה על הסכם קיבוצי חדש. עוד טוענים העובדים כי הנהלת החברה מעוניינת להמשיך בהפעלת התכנית באופן חד צדדי על אף שהסכם ההפעלה שלה נסתיים ב-31 בדצמבר.

לשכת תעסוקה (דוברות שירות התעסוקה)

בוועד העובדים ציינו כי הם עשו עד כה הכול בכדי למנוע פגיעה בציבור דורשי העבודה. "עם זאת התנהלותה החד צדדית של ההנהלה והפרת ההתחייבות של האוצר כלפינו לא הותירו לנו כל ברירה אלא לנקוט בעיצומים. לאור זאת החל ממחר ועד להודעה חדשה כל לשכות התעסוקה בארץ יהיו סגורות" מסרו.

תכנית מעגלי תעסוקה הינה תכנית המתנה את זכאותם של מבקשי הבטחת הכנסה לקצבה בהשתתפות בסדנאות אימון אישי שונות ותכניות השמה לתעסוקה. לאורך השנים צברה התכנית תנופה הולכת וגוברת ומשאביה הורחבו מתוך מגמה להרחיב גם את פעילותה. לאורך השנים נמתחה ביקורת על הפעלת חלקים מהתכנית באמצעות מנגנוני מיקור חוץ, וכן על העובדה שהסדנאות בה מתמקדות בסדנאות אימון אישי וכלים לשיפור תהליך חיפוש העבודה אך היא אינה כוללת הכשרה מקצועית ופיתוח מקצועי.

במסמך ניתוח והמלצות בנוגע למיקור החוץ בתכנית שכתב רמי אדוט ממכון ון ליר במאי 2017 קרא לשירות התעסוקה לבחון מחדש את ההכרעה בדבר מיקור-החוץ בתכנית – זאת במטרה למנוע ניגודי עניינים, שמירה על פעילויות הליבה בתחום ההשמה בשירות הממשלתי ועל מנת לשפר את שימור הידע הנצבר בתכנית בתוך השירות.

משירות התעסוקה נמסר: "ההסכם הקיבוצי בין ועד העובדים, ההסתדרות, הממונה על השכר באוצר והנהלת שירות התעסוקה הסתיים ב-31 בדצמבר 2018. מזה כמה חודשים התנהל, ועודנו מתנהל, מו"מ בין הממונה על השכר באוצר לבין ועד העובדים והנהלת השירות. במסגרת זו התגלעו קשיים ופערים שטרם הגיעו לגישור. ההנהלה עושה כל מאמץ מול הממונה על השכר באוצר וועד העובדים להגיע לסיכומים, בכדי למנוע פגיעה בציבור דורשי העבודה, לטובת כל הצדדים".

במשרד האוצר טרם הגיבו לשאלותינו בנושא.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website