עובדי תעשיית המלט בישראל ממשיכים במחאה על היטל ההיצף הנמוך

עובדי תעשיית המלט בישראל יקיימו במהלך הימים הקרובים שורת הפגנות במחאה על ההחלטה להטיל היטל היצף בשיעור מינימאלי, שלא מגן על התעשייה הישראלית, על המלט המיובא מטורקיה – תוך שהם מתריעים מפני קריסת הענף. מאות העובדים ממפעלי נשר חיפה, רמלה ומלט הר-טוב חוששים לפרנסתם הנתונה בסכנה.

עובדי מפעל מלט הר-טוב מבית שמש מפגינים בכניסה למשרד האוצר בירושלים, 14 באוקטובר 2018 (צילום: מלט הר-טוב)

היום (ב’) תיערך הפגנה בשעה 16:00 מול ביתו של שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בחולון. מחר תתקיים הפגנה נוספת בשעה 16:00 מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון, בחיפה.

משמעות העובדה שהמלט המיובא היום לישראל נמכר במחירי היצף היא כי הוא נמכר במחיר הנמוך ממחירו בטורקיה עצמה. מדיניות היצף משמשת על-פי רוב במטרה לחסל את התחרות המקומית על מנת להעלות בעתיד את המחירים.

בשבוע שעבר הודיע השר כהן כי החליט אמנם להטיל היטל היצף בגובה 0.25% על יבוא מלט, אולם לטענת ההסתדרות והעובדים זהו היטל נמוך שספק אם ישפיע באופן כלשהו על מצב הדברים הקיים. העובדים בחברות הישראליות חוששים כי הדבר לא ירתיע מייבוא מלט מעבר לים – ובסופו של דבר יוביל לקריסת הענף בארץ בשל תחרות שאינה הוגנת.

ענף המלט הישראלי נמצא רגע לפני חורבן על כל המשמעויות הרבות והחמורות של כך. במקום לשמור על תוצרת ישראלית כחול-לבן ולהגן עליה, מטילים היטל מינימלי

יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל, האלקטרוניקה והמוסכים, גבי אסרף, מסר כי "ענף המלט הישראלי נמצא רגע לפני חורבן על כל המשמעויות הרבות והחמורות של כך. במקום לשמור על תוצרת ישראלית כחול-לבן ולהגן עליה, מטילים היטל מינימלי שממילא ייכנס לתוקף רק לאחר שכמות המלט המיובאת תעבור את רף ה-50%. זו החלטה המשאירה את ענף הבנייה בארץ תלוי בטורקים וביוונים ומניפה את חרב הפיטורים מעל צוואר העובדים ומשפחותיהם". לדברי אסרף, אין בכוונת העובדים לעבור על הדבר בשתיקה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website