עולים לירושלים

מאות סטודנטים עלו לירושלים כחלק משביתת הסטודנטים הלומדים במכללות הציבוריות שהתחילה שלשום (שני), זאת במטרה להפגין מול משרדי האוצר והמועצה להשכלה גבוהה במחאה על כך שמזה למעלה מארבעה שבועות לא מתקיימים הלימודים במכללות הציבוריות בארץ. הלימודים לא מתקימים בעקבות שביתת הסגל הבכיר במכללות, שמוחה על תנאי העסקתו ודורש חזרה של המדינה לשולחן המו"מ. על-פי ההתאחדות, השביתה היא ללא הגבלת זמן ומטרתה ללחוץ על המדינה להגיע להסכם מול הסגל הבכיר.

ההפגנה כיום החלה מול משרד האוצר והתקדמה לכיוון הכנסת. בעקבות המצב הביטחוני בדרום הארץ, ההפגנה שתוכננה לאתמול נדחתה להיום והמפגינים יצאו להפגין לבושים בשחור כאות הזדהות עם תושבי הדרום.

"אנחנו פה כדי להיאבק על הסמסטר שלנו, ואולי גם על עתיד השנה האקדמית כולה", מסר שלומי יחיאב, סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. "מזה ארבעה וחצי שבועות ועדיין לא התקיים שום מהלך משמעותי מצד הצדדים שיוביל לסיום המשבר ומצב הסטודנטים לוט בערפל. דחינו את ההפגנות אתמול כי ליבנו עם תושבי הדרום, והיום כבר חידשנו כוחות ועלינו להפגין בירושלים עם חולצות שחורות כדי להביע את תמיכתנו והזדהותנו העמוקה איתם". לדבריו, מטרת ההפגנה היא להעביר מסר ברור כי הסטודנטים לא יישבו בחיבוק ידיים לנוכח הזילות המופגנת כלפיהם, כך לדבריו. "אני פונה לאוצר, ור"מ ות"ת וסגל המרצים, קחו אחריות, קיימו הידברות ללא השבתה, ואפשרו לנו לחזור לספסל הלימודים".

זהו השבוע החמישי לשביתת המרצים בחלק מהמכללות הציבוריות, המאוגדים ב’כוח לעובדים’. עד היום לא הייתה התקדמות במו"מ בין המדינה למרצים. על הפרק עומד נושא עקרוני – כל עובדי ההוראה במכללות הציבוריות, בין אם זוטרים ובין אם בכירים, מופלים לרעה ביחס לעובדי האוניברסיטאות  בתנאי ההעסקה, משכורות, אפשרויות קידום ומחקר ועוד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website