עומדים בזמנים: מי היתה חברת האוטובוסים הדייקנית ביותר החודש?

משרד התחבורה פרסם היום (רביעי) את הדירוג החודשי של מפעילי האוטובוסים בתחבורה הציבורית. הקריטריונים העיקריים שנמדדו הם עמידה בזמנים וביצוע נסיעות.

הדירוג החודשי מבוסס על נתוני בקרה אלקטרונית בלבד, המייצגת 65% בלבד ממודל ההערכה החצי שנתי שפיתח המשרד כדי לבחון את תפקודן של החברות. אף על פי כן, המשרד רואה ערך בפרסום הדירוג החודשי, שכן הוא מאפשר לחברות המפעילות לעבוד על שיפור השירות ולראות את התוצאות כבר בחודש הבא, ולא רק כעבור מספר חודשים. הדירוג מאפשר זיהוי בעיות ספציפיות שקשורות לאירועים מיוחדים בלוח השנה, ולטענת המשרד גם "להוסיף ממד תחרותי בריא". עם זאת, יש לציין כי כיום אזורי הנסיעה מוקצים לחברות המפעילות למשך שש שנים ולכן אין הן מתחרות זו בזו כלל. מכאן, ל"ממד התחרותי" אין משמעות מעשית.

הסכמי ההפעלה מתירים לבצע איסוף מידע אלקטרוני, אך הפחתת תשלום לחברות המפעילות בגין הפרות הסכם קשורה לתלונות של נוסעים ולא מתבצעת בזיקה ישירה לבקרה האלקטרונית. כך, נסיעה שלא בוצעה תירשם בבקרה אוטומטית, אך רק תלונה למשרד התחבורה מצד נוסעים עשויה להביא להליך אכיפה. 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מי בראש הדירוג?

במקום הראשון בחודש ינואר בדירוג משרד התחבורה נמצאת חברת "דן באר שבע", חברת בת של דן. במקום השני "נתיב אקספרס", ובמקום השלישי חברת "דן בדרום", גם היא חברת בת של דן. קואופרטיב "אגד", שמחזיק במספר האשכולות הגבוה ביותר ממוקם שישי בטבלה, בניקוד גבוה מעט מעל הממוצע הארצי. עם זאת, למרות ששישה מתוך 12 האשכולות שקיבלו ציון של מעל 90 מתוך 100, שייכים ל"אגד", החברה קיבלה גם ציון נמוך של 59.2 באשכול "ירושלים עירוני". חלק מהפגיעה בניקוד של אשכולות מסוימים קשורה לתופעת הגודש בכבישים ולעבודות פיתוח שמשבשות את זמני הנסיעה, וזאת בזמן שלמפעילי השירות אין כמעט איך לפצות על הקשיים.

ומי בתחתית?

את טבלת המפעילים סוגרות החברות "דן", "מטרופולין" ו"אפיקים", עם ציונים של 46-52. כלל האשכולות של שלוש החברות הללו מדורגים מתחת לממוצע, כאשר האשכולות הגרועים ביותר הם של "אפיקים" באשכול שומרון, "מטרופולין" באשכול נגב, ו"דן" באשכול "בני ברק-מזרחי".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website