עלייה של 60% בתשלומי קנסות קורונה

עלייה של 60% בתשלום קנסות קורונה, כך מפרסם היום (שני) המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה הגובה את קנסות הקורונה שמטילה המשטרה.

מנתוני המרכז עולה, כי נכון להיום, 21 בספטמבר, הגיעו לטיפול המרכז 229,119 קנסות קורונה כאשר בשבוע האחרון בלבד ניתנו 11,883 קנסות. מדובר בעליה של 32% מהשבועות שלפני כן שבהן ניתנו כ-9,000 דו"חות בממוצע.

במקביל לעלייה במספר הדו"חות הניתנים לאזרחים, חלה עלייה משמעותית בתשלום הקנסות על ידי אזרחים. בשבוע האחרון שילמו 3,322 קנסות בסכום כולל של כ-1.6 מיליון שקלים, כאשר עד כה שולמו 55,198 קנסות בסכום של 23,075,240 שקלים. מהמרכז דווח שעד לשבוע שעבר ממוצע התשלומים היה כמיליון שקלים בשבוע בלבד.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית, אומר כי "ניכר שהאזרחים מפנימים שיש לשלם את הקנסות שניתנים למי שעובר על התקנות הקורונה, וכי השמועות הלא מבוססות שהופצו לגבי ביטול הקנסות אינן נכונות".

הוא מדגיש כי לאזרחים יש 90 ימים לשלם את הקנס בכל סניפי הדואר או באמצעות אתר האינטרנט של רשות האכיפה. בתום 90 הימים, הקנס הופך ל"חוב" לפי הגדרתו בחוק המרכז ומתווספים פיגורים של 50%. "לצערי", מוסר תשתית, "28,391 אזרחים החליטו שלא לשלם את הקנס, למרות התזכורות שנשלחו אליהם והתוצאה היא שהחוב שלהם גדל".

תשתית הוסיף כי "אנו ברשות מבינים את המצב הכלכלי הקשה במשק, והקמנו מנגנון שנועד לסייע לחייבים, בין היתר, בהפחתת חלק מהפיגורים ובפריסת החוב. אני מאיץ במי שהמועד הקובע לתשלום חלף למהר וליצור קשר כדי להימנע מנקיטת הליכים והוצאות נוספות ועל מנת שנוכל לסייע לו לפני החמרת המצב והטלת עיקולים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website