ענף הבנייה דורש החרגה: הסכנה לציבור אפסית ושוק המשכנתאות יקרוס

בממשלה דנים כעת (חמישי) בשאלה אילו ענפים יוחרגו מהוראות הסגר. בענפי הבניין והתעשייה דורשים להמשיך להיות מוגדרים כענפים חיוניים. בסגר הקודם שהחל במרץ, הוחרגו ענפים אלו, והעבודה בהם הותרה בכפוף לעמידה בהוראות הריחוק החברתי.

"הממשלה חייבת לקבוע שענף הבניה והתשתית ימשיך להיות מוגדר כחיוני, כמו בסגר הקודם", פנה נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו לראש הממשלה המשמש גם כשר השיכון. "עובדי הבניין אינם באים במגע עם האוכלוסייה כך שהסיכון לציבור הוא אפסי. מצד שני הפגיעה בכלכלה הישראלית אם ענף הבניה והתשתית ייסגר היא אנושה. ישנם הרבה פרויקטים לאומיים בתחום התשתית, התחבורה והבטחון שאינם יכולים להיפסק. בנוסף, עם חשיפת אשראי של כטריליון שקלים, אם ענף הבנייה יקלע למשבר, והוא ייקלע ככל ויושבת, תתערער יציבות הבנקים – שלא לדבר על קריסה בשוק המשכנתאות. ייקח לפחות שבוע לדומם את הענף וחודש להפעילו מחדש. יש לכך משמעויות שליליות אדירות על הכלכלה".

נאבקים על התעשייה הישראלית

"התעשייה הישראלית פועלת לילות כימים על מנת לספק את כל צורכי המשק הישראלי ולשמר פעילות יצוא וסחר בינלאומי לטובת כלכלת המדינה והכנסותיה גם בימים טרופים אלו, וגם כבסיס לצמיחה ביציאה ממשבר הקורונה למען עתיד כולנו", פנה לראש הממשלה נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא התעשיינים רון תומר במפעל גילרו לייצור ופלים סמוך לבית שמש. (צילום: קובי גדעון/לע״מ)

"גם בתקופת הסגר הקודם פעלה מרבית התעשייה הישראלית באופן מלא ותוך צמצום הסיכון להידבקות ולהתפשטות נגיף הקורונה. התעשייה הישראלית כולה קיבלה על עצמה כללי עבודה וריחוק חברתי נוקשים אשר מאפשרים לה לפעול תוך צמצום מקרי ההדבקה למינימום, כך שעד היום פחות מ-1% מעובדי התעשייה נמצאו חיוביים לקורונה, וגם אלו שנמצאו חיוביים מרביתם נדבקו מחוץ למקומות העבודה. על מנת להבטיח את המשך האספקה הרציפה למשק הישראלי אנו סבורים כי יש לאפשר לתעשייה הישראלית להמשיך בפעילותה באותה מתכונת בה פעלה בתקופת הסגר הקודמת".

תומר מנה שורה של ענפי תעשיה, אשר לדבריו ‘מוכרחים’ להחריג מהוראות צמצום הפעילות במשק: ייצור ואספקת אנרגיה, מים, מזון ומשקאות. ייצור מוצרים לחקלאות ולתעשיות תומכות חקלאות, ענפי הטואלטיקה, הניקיון והתמרוקים, מפעלים בתחום הגנת הסביבה, ענף התקשורת וההיי-טק, ענפי הפארמה, האופטיקה, הציוד הרפואי והבריאות, מפעלים מייצאים, מפעלים תהליכיים שהשבתתם עשויה להביא לפגיעה בילתי ניתנת להפיכה בציוד ובמכונות, ייצור מוצרים לענף הבניה וכן מפעלים וענפים התומכים בכל הענפים לעיל.

באשר ליתר המפעלים, ביקש תומר לאפשר להם להמשיך ולפעול בהיקף של 30% לפחות ממצבת כוח האדם, ולאפשר העסקה מרחוק של יתר העובדים ככל וניתן.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website