פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית: תכנית משרד הבריאות תפגע בטיפול הנפשי

"תכנית הסיוע הנפשית של משרד הבריאות לא תיתן את המענה הנפשי הנדרש בעת הקשה הזאת ותוביל להמשך קריסת מערך הטיפול הנפשי הציבורי", טענו נציגי פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בדיון שהתקיים הבוקר (חמישי) בוועדת הרווחה בכנסת. התכנית, שכוללת רק שלושה מפגשים, לא תספק את צרכיהם של המטופלים, והגשתה על-ידי עמותות סיוע נפשי במקום על-ידי מערך הפסיכולוגיה הציבורית תחליש את המערך הציבורי במקום לנצל הזדמנות לשקם אותה, הוסיפו.

ירדן מנדלסון, נציגת הפורום, קראה לתכנית "קטסטרופאלית" ואמרה שבלי תכנית להרחיב את מערך הטיפול הנפשי הציבורי, המערך לא יוכל לקלוט מטופלים שיצטרכו המשך טיפול אחרי שלושת הטיפולים להם הם זכאים לפי התכנית, ואותם המטופלים יאלצו לפנות לשוק הפרטי. "במקום לתת למערך הציבורי לתת שירות, מעבירים סכומי עתק לעמותות. סכומים שהיו יכולים להכפיל את המערך", אמרה מנדלסון.

ירדן מנדלסון, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות ונציגת פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית, באירוע קואליציית ארגוני החברה האזרחית למען השירות הפסיכולוגי הציבורי בישראל באוניברסיטת תל אביב. (צילום: דפנה איזברוך)

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית הציע תכנית חלופית לתכנית של משרד הבריאות. בתכנית הפורום, על מנת לעזור לאזרחים להתמודד עם מצב המשבר הנוכחי, כל אזרח יהיה זכאי לעד שישה מפגשי טיפול בכל מרפאה ציבורית, ללא צורך באבחנה פסיכיאטרית, והקופות יחויבו להוציא טפסי 17 בדיעבד. כדי להעמיד את כוח האדם הנדרש בשביל טיפולים אלה, הפורום ממליץ לקרוא לפסיכולוגים קליניים לשוב מעבודה פרטית לשירות הציבור.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לפי פרסום ‘וואלה’, תכנית משרד הבריאות שנמצאת עכשיו על שולחנו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, תפנה בין 56 ל-168.5 מיליון שקלים בתשלומים לארגונים לסיוע נפשי שיקבלו 234 שקלים לכל טיפול, עד שלושה טיפולים למטופל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website