פורשת ומערערת

ממשלת ישראל צפויה לדון מחר (ראשון) בערער של שרת העלייה והקליטה היוצאת סופה לנדבר (ישראל ביתנו) נגד החלטת השרים לענייני חקיקה, שאישרה את הצעת החוק למינוי סגני ראש עיר בערים מעורבות המייצגים מיעוטים שלא קבלו יצוג ברשות המוניציפליות. הצעת החוק המקורית היא פרי יוזמתם של ח"כ ויו"ר הקואליציה דוד אמסלם (הליכוד) וח"כ אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת).

השרה לנדבר נימקה את הערער בכך שהחקיקה יוצרת מצב אבסורדי, המעוות את רצון הבוחר שתחת המועמד בו בחר ימונה נציג אחר שלא נבחר, ורק בשל מוצאו או אמונתנו. לצד זאת כתבה השרה כי הצעת החוק נוגדת את עקרונות השוויון ופוגעת "עמוקות בשלטון המקומי", וכי צפוי שקבוצות אוכלוסיה נוספות ייבקשו ייצוג דומה כמו: עולים, דתיים לאומיים, חרדים ואחרים.

בתחילת שבוע שעבר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון חוק הרשויות המקומיות, לפיו ימונה סגן ראש רשות ברשות מעורבת שייצג את המיעוט. ההצעה צפויה לעלות להצבעה במליאה עוד השבוע.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מכיוון שסגניו של ראש הרשות המקומית נבחרים כיום על פי מבחן מספר התושבים באותה רשות, נוצרת בעיית ייצוג של מיעוטים דתיים או לאומיים ברשויות המעורבות.

במרבית הרשויות המעורבות, כך נטען בדברי ההסבר, אין סגן ראש רשות שמייצג את מיעוט המתגורר בשטחן, מאחר שסגני ראש הרשות, ובעיקר סגנים בשכר, ממונים מטעמים פוליטיים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website