פייסבוק משנה מדיניות: תתייג תוכן של פוליטיקאים שאינו עומד בכללים

פייסבוק הודיעה אתמול (שישי) כי היא תתייג תכנים "בעלי ערך חדשותי" שמפרסמים פוליטיקאים ועוברים על חוקי הפלטפורמה, כולל אלה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

במקביל, מניית פייסבוק צנחה ב-8%, צניחה שמחקה כ-50 מיליארד דולר מערך השוק שלה, לאחר שהחברה האירופית שעומדת מאחורי מותגים כמו גלידת בן אנד ג’ריס וסבוני דאבב הודיעה כי תחרים את הפרסום בפייסבוק עד סוף השנה בגלל כמות נאומי השנאה והרטוריקה המפלגת בפלטפורמה. בהמשך היום הודיעה גם חברת קוקה קולה כי תחרים את הפלטפורמה ל-30 יום, אך הבהירה כי אינה מצטרף לחרם.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרבג סירב בעבר לפעול נגד פוסטים של טראמפ שהצבעה באמצעות הדואר תוביל להונאת בוחרים, כשלטענתו לאנשים מגיעים לשמוע את הצהרות המנהיגים שלהם ללא סינון. טוויטר, מנגד, תייגה ציוצים מסוג זה עם המשפט "תבדוק את העובדות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עד יום שישי, הפוסטים של טראמפ עם ניסוח זהה לאלו שתויגו בטוויטר נותרו ללא תיוג בפייסבוק, מה שהצית ביקורת מצד מתנגדי טראמפ כמו גם מעובדי הפייסבוק לשעבר. כעת, תעמוד החברה במבחן בפעם הבאה שהנשיא יפרסם תוכן שסותר את מדיניות החברה.

"המדיניות שאנו מיישמים היום נועדה להתמודד עם האתגרים האמתיים שעומדים בפני המדינה שלנו, וכיצד הם מתבטאים בקהילה שלנו", כתב צוקרברג בעמוד הפייסבוק שלו והודיע ​​על השינויים.

צוקרברג אמר כי הרשת החברתית נוקטת בצעדים נוספים כדי להתמודד עם מידע מוטעה שקשור לבחירות. בפרט, הרשת החברתית תתחיל להוסיף תוויות חדשות לכל הפוסטים בנושא הצבעה שיכוונו את המשתמשים למידע סמכותי של בעלי תפקידים רשמיים.

פייסבוק אוסרת גם על טענות כוזבות שנועדו להרתיע בוחרים מלהצביע, כמו סיפורים על סוכנים פדרליים הבודקים מצביעים בקלפי. החברה הודיעה גם ב-72 השעות לפני הבחירות תגדיל את יכולת האכיפה שלה על תנאי קלפיות מקומיים.

בימים האחרונים הצהירו מספר חברות גדולות כי יפסיקו לפרסם בפייסבוק, וזאת על רקע מדיניות הפרסום המתירנית של החברה. חברת המזון יוניליבר אמרה כי אווירת הפילוג לקראת הבחירות הקרבות לנשיאות מחייבת חברות לפעול. גם חברת התקשורת ווריזון הודיעה כי לא תפרסם בפייסבוק.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website