פרופ’ גרוטו בוועדת הקורונה: היעדים ליציאה מהסגר “עדיין בדיונים”

המשנה למנכ"ל משר הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו אמר הבוקר (שלישי) בוועדת הקורונה בכנסת, שדנה בהיערכות מערכת הבריאות ליציאה מהסגר, כי היעדים שיאפשרו את היציאה "עדיין בדיונים וייסגרו בימים הקרובים". אם זאת אמר כי המשרד מכוון לכך שהדבר יקרה כששיעור התוצאות החיוביות היומי יעמוד על 7%, ותירשם "ירידה משמעותית" במספר החולים במצב קשה וקריטי, וירידה בקצב הנדבקים. הוועדה התכנסה לדיון בנושא היערכות המערכת הבריאות ליציאה מהסגר. על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול עמד שיעור הוצאות החיוביות על 11.6%.

לדברי גרוטו, "היציאה הכוללת מתייחסת לשלושה מרכיבים: הראשון הוא מרכיב הרמזור וכולל החזרה הדרגתית למודל הרמזור בצורה מדורגת; השני הוא מרכיב איתור וקטיעת שרשראות ההדבקה. כרגע אנחנו לא במצב מספיק טוב, אבל מגייסים את פיקוד העורף; המרכיב השלישי הוא התעצמות בתי החולים ופתיחת מחלקות קורונה כדי לטפל בחולים ולהיערך למחלות של החורף".

דר ורד עזרא, ראש חטיבת שירותי הרפואה במשרד הבריאות: "כל בתי החולים הונחו לפתוח מחלקת קורונה נוספת. מחלקות הקורונה מבוססות על תשתיות קיימות, מכיוון שלבנות מחלקת אשפוז חדשה לוקח שנה וחצי, והכשרת צוות רפואה לוקח גם שנים. לכן אנחנו משתדלים לפתוח מחלקות קורונה חדשות, כאשר הקיימות מגיעות לכ-80% תפוסה, כדי לפגוע כמה שפחות בפעילות השוטפת. כבר הגענו לשלב שלא ניתן לא לפגוע בפעילות השוטפת".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website