קבינט הקורונה: השרים פרץ וכ”ץ יעלו דרישות לפתיחת המשק

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, ידרוש מחר בקבינט הקורונה לקבוע יעד שיאפשר את פתיחת העסקים הקטנים ואת החזרה לעבודה של עד 10 עובדים בבתי עסק שאינם מקבלים קהל יחד עם מעונות היום והגנים, בהתאם להנחיות. שר האוצר ישראל כ"ץ מתכוון לדרוש החזרת כל המגזר הפרטי לעבודה בעסקים שאינם מקבלים קהל מיד אחרי סוכות.

השר פרץ אמר היום: "בימים האחרונים, אנו רואים מגמת ירידה מתונה ועקבית במצב התחלואה, ומנגד, ועלייה חדה במספר המובטלים ועסקים בפשיטת רגל. מגיפת הקורונה היא מגיפה בריאותית וכלכלית. אנו חייבים לדאוג כלכלית גם לציבור העצמאים והעסקים הקטנים. ולכן, אדרוש מחר בישיבת הקורונה פתיחת העסקים שאינם מקבלים קהל בחזרה לעבודה בהתאם להנחיות של עד 10 עובדים ופתיחת מעונות היום והגנים, וכן דיון מעמיק להפעלת המודל הגרמני של חל״ת גמיש. בכך נאפשר להורים לחזור לעבודה ולהתחיל בפתיחה מדורגת כבר לאחר חול המועד".

תקציב 2021

"בקרוב נתחיל לעבוד על תכנית תקציב 2021", אמר היום (ראשון) שר האוצר ישראל כ"ץ בשידור פייסבוק, וזאת על רקע חוסר הבהירות לגבי מועד העברת התקציב. השר הוסיף כי התקציב יהיה מותאם להימשכות הקורונה לשנה הבאה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

התקציב לשנת 2020 חייב לעבור עד ה-23 בדצמבר, ולא תיפול הממשלה. עם זאת את התקציב לשנת 2021 ניתן לדחות עד למרץ. גם לאחר אמירתו של כ"ץ לא ברור האם בכוונתו להביא את התקציב לאישור הממשלה ביחד עם התקציב לשנת 2020.

"מחר בישיבת קבינט הקורונה אציע לאפשר לכל העסקים הפרטיים שאינם מקבלים קהל לחזור ולפעול מיד בתום חג הסוכות בהתאם להנחיות הקו הסגול", הוסיף כ"ץ. הוא האשים את כחול לבן בכך שהם קושרים בין איסור ההפגנות לסגירת עסקים, למרות שלמעשה מדובר בהנחיה של היועץ המשפטי לממשלה.

כ"ץ התייחס לסערה שהייתה במשרד האוצר עם פרישתו של שאול מרידור. "עמדתי על כך שאני אקבע את המדיניות והפקידים יבצעו אותה על הצד הטוב ביותר בהתאם למנדט שקבלתי מכם ומהציבור". ברמיזה לא מעודנת במיוחד הוסיף: "כאשר למישהו זה לא היה ברור מספיק היראתי לו את הדרך החוצה חזרה למשפחתו האנטי הליכודית".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website