ראש עיריית סיאטל: נקצץ בתקציב המשטרה ונפרק את מתחם המחאה האוטונומי

ג’ני דורקן, ראש העיר של סיאטל, ואחת מאחת מהקולות הבולטים נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיעה הבוקר (רביעי, שעון ישראל) כי תקצץ את תקציב המשטרה בעיר  ב-20 מליון דולר. "אחרי שנפגשנו עם מוחים, קהילות שונות ומנהיגים מקומיים החלטנו להשקיע בקהילות השחורות ובצעירים בעיר. נחשוב מחדש על איך פועלת המשטרה ואיך נראה השיטור שלנו" אמרה דורקן. מאוחר יותר הודיעה כי בכוונתה לפנות את מתחם המחאה האוטונומי צ’ופ (Capitol Hill Organized Protest) ולהחזיר את כוחות המשטרה לתחנה הממוקמת בו, אותה נטשו לפני כשבועיים.

תחנת המשטרה הנטושה ברובע קפיטול היל בסיאטל. "כשהמשטרה הבינה שהאלימות שלה מול המפגינים נראית רע, הם החליטו פשוט לנטוש את כל האזור" ( VDB Photos / Shutterstock.com)

בהודעה פומבית משותפת עם מפקדת משטר סיאטל, כרמן בסט, אמרה דורקן כי "הגיע הזמן שהאנשים יילכו הביתה". ראש העיר סירבה לומר מתי יפונה המתחם, וכיצד תגיב העירייה אם המוחים יסרבו להתפנות, אך הדגישה כי יהיה מדובר באירוע "לא אלים שיקרה בעתיד הקרוב".

ההחלטה של ראש העיר מגיעה אחרי ארבעה ימים מדממים באזור האוטונומי, אותו הקימו המוחים נגד אלימות המשטרה סביב התחנה הנטושה בלב העיר. אירועי הירי גבו כבר קורבן אחד, לורנזו אנדרוז בן ה-19, צעיר אפרו-אמריקאי שנורה בליל שבת האחרון, יום אחרי שסיים את לימודי התיכון שלו.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

המתח בין המשטרה למוחים התעצם סביב מותו של אנדרוז. מהמשטרה נטען כי כאשר נשלחו למקום שוטרים, המוחים חסמו את דרכם ולא איפשרו להם לעשות את עבודתם ולסייע לכוחות הרפואה להגיע ולפנות את אנדרוז לבית החולים. צילומי הווידיאו מוכיחים כי אנדרוז פונה ברכב פרטי לבית החולים, לאחר שטופל בידי צוותי רפואה הנמצאים בתוך האוטונומיה.

האוטונומיה המשוחררת של סיאטל (VDB Photos / Shutterstock.com)ארה"ב

דג’אן יאנג, בן ה-33, אחד מארבעת האנשים שנורו בצ’ופ בימים האחרונים התראיין לערוץ הטלווזיה KIRO7 וטוען שהמניע לירי ממנו נפגע היה גזעני. "בעקרון מי שירה בי, לא יודע אם אלו היו קבוצה של ‘עליונות לבנה’, אבל הם צעקו ‘תחזיקו את הניגר הזה’ ואז ירו בי. הם ממש עמוד מעלי והמשיכו לירות, אני הגנתי על עצמי עם הזרוע, והם ברחו מהמקום", תיאר ממיטתו בבית החולים בעיר.

בנאומה אתמול התייחסה דוקנר לאלימות ולירי בצ’ופ, ואמרה שהעובדה שהקורבנות הם גברים שחורים, אינה מקרית. ראש העיר הדגישה שהקורונה פגעה בעיקר בקהילות השחורות,  ולצד הקיצוץ בתקציב המשטרה – התחייבה להשקעה בקהילות השחורות, במוסדות קהילתיים, בריאות הציבור ומוסדות מסורתיים.

האלימות הקטלנית בתוך האוטונומיה מאיימת על הניסיון של המוחים לבנות חברה המבוססת על התנגדות למשטרה בצורתה הנוכחית, שיוויון, מסחר הוגן ודרישה לצדק עבור השחורים בארה"ב.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website