רצח נשים: גל עכור השוטף את המזרח התיכון כולו

הגל העכור של רצח נשים העובר על ישראל הוא רק חלק מתופעה רחבה יותר העוברת על המזרח התיכון כולו. כל פשען הוא שהן יפהפיות, חופשיות, דעתניות, פעילות בתנועות פמיניסטיות, או שיש להן מספרות, מכוני יופי, או שהן מלכות יופי בעצמן. החברה הגברית מוצאת בנשים כאלה אתגר מצ’ואיסטי ופגיעה בדת, ולא אחת דינן – מוות.

בעיראק לבדה נרצחו באחרונה ארבע נשים ידועות: קוסמטיקאית ידועה, רפיף אל-יאסרי, שהייתה מוכרת כ"בארבי עיראק", בעלת מכון יופי מפורסם הנושא אותו שם, uמלכת היופי תארא פארס, ששימשה כדוגמנית וסוכנת נסיעות. לדף האינסטגרם שלה יש כמעט שלושה מיליון עוקבים. היא קיבלה איומים על חייה, ונמלטה לאירביל שבכורדיסטן, החליטה לחזור לבגדאד, ושם המוות השיגה.

צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם של תארא פארס

היא נהגה ללבוש בגדי גברים (בקישור למטה), מה שכנראה שיגע לגמרי את המצ’ואיסטים העיראקים. אחריה נרצחה רשא חסן, אף היא בעלת מרכז ליופי ומסעדה גדולה בבגדאד בשם ‘ויולה’, בה נהגה חסן לארח נשים בלבד. שתי הקוסמטיקאיות נרצחו בהרעלה. כמו כן, נרצחו עורכת דין, פעילת זכויות אדם בשם סועאד אלעלי.

גם בתוניס ובאלגי’יריה היו מקרים דומים, אבל גל עכור הדומה למה שארע בעיראק ארע גם בלבנון. גם שם נרצחו באחרונה ארבע נשים, ובהן מלכת יופי, אבל מרבית המקרים היו על רקע "כבוד המשפחה", גירושין, או אונס.

נשות ביירות קיימו מפגן מחאה גדול, והדוברות אמרו כי אין בלבנון אף מקום בטוח לאשה, באשר היא אשה.

**

הבלוג של פנחס ענברי
על הספר שומר השאול

Leave a Reply

Name *
Email *
Website