שביתת הרופאים הווטרינרים: במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות, עשוי להיווצר מחסור בעוף והודו לחגים

שביתת הרופאים הווטרינרים שתוכננה למחר, תדחה ליום חמישי, על רקע כניסת המדינה למו"מ ולאור הסכמות להשבת שכרם שהופחת שלא כדין. ההחלטה על דחיית הצעדים הארגוניים מגיעה מתוך אחריות ורצון להגיע לפתרון הסוגיות שבמחלוקת, ומתוך הבנת המשמעות שבשביתה לציבור הצרכנים ומניעת סבל מיותר לבעלי החיים. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות והשביתה תצא לפועל, עשוי להיווצר מחסור בעוף והודו לחגים.

הווטרינרים שהועסקו עד לאחרונה באמצעות משרד החקלאות, הועברו בתחילת מרץ לעבודה במסגרת תאגיד הפיקוח הווטרינרי החדש, שהוקם כחלק מרפורמה בחוק המזון. בעקבות כך שונו תנאיהם באופן חד צדדי. המו"מ באשר להסדרת תנאי קליטת העובדים בתאגיד החדש, תנאי העסקתם ותנאי הפרישה של העובדים שלא ממשיכים לתאגיד החדש, החל בספטמבר 2019 מול מנהלת ההקמה. אולם למרות החודשים הרבים, נושאים מהותיים אלו טרם הוסדרו בו.

במכתב ששלח ועד התאגיד למנכ"לית ד"ר תניב רופא, נכתב כי נציגות העובדים משתפת פעולה עם התאגיד ועשתה הכל ליצירת שקט תעשייתי בתקווה כי הליקויים יתוקנו – "למרות זאת, לא רק שאני עדים לפגיעה מתמשכת בעובדים, נדהמנו לגלות באחרונה כי הנהלת התאגיד פועלת באופן חד-צדדי וללא הסכמת נציגות העובדים תוך פגיעה נוספת וחמורה בזכויותיהם".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

חלק מהפגיעות לדברי הועד נתגלו באקראי על ידי עובדים ערניים אשר בחנו את תלושי השכר שקיבלו בחודשים האחרונים – ובכללם הפחתות שכר, שינוי וותק ובעיות במימוש ימי חופשה ומחלה צבורים.

בועד הרופאים הווטרינרים הובהר כי גם במידה והשביתה תצא לבסוף לפועל, הרופאים הראשיים במפעלים יידרשו לבצע פעולות הכרחיות למניעת מצבים של צער בעלי חיים.​

מהתאגיד לפיקוח וטרינרי נמסר: "התאגיד לפיקוח וטרינרי החל לפעול לפני מספר חודשים במסגרת רפורמה מקיפה בתחום המזון בישראל ובכלל זה הפיקוח הווטרינרי על בשר ומוצריו. זאת במטרה להוביל לשיפור ניכר בבריאות הציבור ולהעמיד את רמת הפיקוח הווטרינרי על מוצרים מן החי בשורה אחת עם רמת הפיקוח העדכנית, המקצועית והאובייקטיבית, הנהוגה ביתר המדינות המפותחות. בעקבות מו"מ המתנהל ברוח חיובית בין הנהלת התאגיד לפיקוח וטרינרי ובין הרופאים הווטרינרים איום השביתה שתוכננה למחר הוסר, נכון לעכשיו, ושני הצדדים ימשיכו במו"מ במהלך הימים הקרובים. התאגיד שוקד על הסדרת הטענות השונות ומבטיח כי ימשיך לספק את שירותי הפיקוח וינקוט בכל הצעדים הנדרשים לשם כך על מנת לשמור על שגרת עבודה רגילה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website