שב”כ: הנערים שנעצרו בגין טרור יהודי חשודים ברצח עאישה אראבי

הנערים שנעצרו באחרונה בגין טרור יהודי חשודים במעורבות ברצח של אשה פלסטינית, כך התיר היום (ראשון) שירות ביטחון כללי (שב"כ) לפרסום. האשה, עאישה אראבי, אם ל-9 מבידיא, נרצחה לאחר שאבנים יודו לעבר הרכב שבו נסעה לפני כשלושה חודשים ליד ההתנחלות רחלים בשומרון.

לפי הודעת שב"כ, שעות אחרי הרצח מספר פעילי ימין נסעו לישיבה ברחלים, שם לומדים הנערים, במהלך השבת, על מנת לתדרך אותם לקראת חקירה אפשרית בשב"כ. הנערים עצמם נעצרו בסוף דצמבר. על יתר פריטי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

על רקע המעצרים התנהלה בתקופה האחרונה מחאה מצד פעילי ימין ומתנחלים, גם מחוץ לבתי המשפט שבהם התנהלו דיונים בעניין הנערים החשודים ברצח. הם טענו כי הנערים נתקלים בתנאים קשים ולא חוקיים במעצר. בשב"כ הכחישו את הטענה ומסרו כי ההליכים מתבצעים על פי דין.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג חלק מהנערים מסר היום כי "עיתוי התרת הפרסום והנוסח בו בחר השב"כ אינו מקרי, בעוד זמן קצר נפרוס בפני הציבור את העובדות אשר מלמדות כי לחשודים אותם פגשנו אין יד ורגל בתיק זה, ואין שום ראיה שקושרת אותם לחשדות. הלילה פגשנו את הקטינים לראשונה לאחר שבוע שבו היו מנועי מפגש עם עו"ד. שמענו שם דברים שאף אזרח בישראל אינו היה מוכן שכך יחקרו נערים צעירים במדינת ישראל".

ח”כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר, מסר כי "טרור יהודי מסוכן לא פחות מטרור פלסטיני. אין מקום לפשרות בטיפול בנוער הזוועות: לא בחשודים ברצח פלסטינית ולא בתוקפי שוטרי מג"ב. כשבכירי הרבנים בימין בוחרים להתייצב מאחורי מחבלים יהודים שחשודים ברצח אמא ל-9 ילדים, זו פשיטת רגל מוסרית של כל מחנה הימין גם אם יהיה "ימין חדש". כל עוד ראשי מפלגות הימין לא מתנערים מרבנים שמנסים לסייע לנערים אלה, הם מכשירים את אירוע הזוועה הבא. רבנים אלה, מכובדים ככל שיהיו, מאבדים את הזכות המוסרית להנהיג את קהל מאמיניהם ובוודאי את המדינה".

עמיר פרץ (צילום: פלאש 90).

Leave a Reply

Name *
Email *
Website