שר האוצר: בימים הקרובים נציג תכנית סיוע נוספת לסגר השני

בימים הקרובים תוצג תכנית סיוע נוספת למשק, וזאת על הימשכות הסגר השני – כך הודיע היום (שלישי) שר האוצר ישראל כ"ץ.

עיקרי התכנית המתגבשת:

  • לעצמאים ולעסקים קטנים: תוספת מקדמות וסיוע נוסף בדרכים שיוגבשו
  • למובטלים ושוהים בחל"ת שעבדו לפני כן בשכר נמוך: מענקים חודשיים תוספתיים בסך אלפי שקלים עד לגובה תקרה שתקבע, שנמצאים תקופה ממושכת בחל״ת, או הוצאו כעת לחל״ת.

העיקרון המנחה יהיה כי במידה והסגר יסתיים קודם לסיום תקופת הזכאות למענק הנוסף, כפי שתקבע, יוכל העובד לחזור למקום עבודתו ומענק הזכאות ישולם לו כתוספת שכר תוך כדי עבודתו.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

ההחלטה על התכנית התקבלה על רקע העלייה במספר השוהים בחל"ת, שחצה בימים האחרונים את ה-600 אלף. שליש מהם יצאו לחל"ת בימי הסגר.

התוכנית תבוא בנוסף למענקים הקבועים שניתנים במסגרת רשת הביטחון הכלכלית והמענקים לשימור עובדים שניתנו למעסיקים שישמרו את העובדים במקום עבודתם ודמי האבטלה המשולמים לכל מובטל עד אמצע השנה הבאה והמענקים למקבלי מס הכנסה שלילי, שכבר החלו להיות משולמים.

השר כ״ץ אמר בדיונים כי בכוונתו להציג לרה״מ בימים הקרובים את התוכנית ולהביא אותה לאישור מהיר בממשלה ובכנסת. עוד אמר שר האוצר כי הוא עדיין מתכוון להילחם על כך שעסקים קטנים ועסקים שאינם מקבלים קהל יוכלו לשוב לעבודתם מיד לאחר חג הסוכות וכי בכוונתו להוסיף ולהאבק על עמדה זו בדיונים ובהכרעות הצפויות בנושא בישיבת קבינט הקורונה הקרוב.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website