שר האוצר הבריטי שוקל לאמץ את המודל הגרמני להעסקה גמישה

שר האוצר הבריטי רישי סונאק שוקל לאמץ את המודל הגרמני של העסקה גמישה, ה’קורצארבייט’, כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתונות הבריטית. על פי הדיווחים, סונאק אמר שמשרד האוצר הבריטי והמעסיקים יצטרכו להיות "יצירתיים", ולבחון האם ניתן יהיה לחלוק בנטל השכר כדי למנוע גל פיטורים.

תכנית שימור העובדים שגיבשה הממשלה הבריטית בתחילת המשבר, בהיקף של 39 מיליארד לירות שטרלינג, תפוג בחודש אוקטובר, בדיוק עם הטלת סבב הגבלות חדש על המשק בתגובה לעלייה בתחלואה במדינה.

על פי ניתוח של העיתון הכלכלי הבריטי "פייננשל טיימס", בחודש האחרון עמדה עלות המודל הנוכחי של הממשלה הבריטית על ארבעה מיליארד לירות שטרלינג, אך מודל מהסוג ששוקלת הממשלה כעת צפוי לעלות כ-500 מיליון לירות שטרלינג בחודש בלבד.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הממשלה הבריטית אימצה, כבר בחודש מרץ, תוכנית משולבת של סבסוד 80 אחוז משכר העובדים שהוצאו לחל"ת, ומתן אפשרות לחל"ת חלקי תוך שמירה על סבסוד שכר מהמדינה.

כעת נראה שמשרד האוצר הבריטי שוקל מספר חלופות, שכולן מבוססות על מתן אפשרות להפחית את שעות העבודה, והתחייבות של הממשלה לסבסד את מרבית שכר העובדים בשעות בהם לא עבדו, בדומה למודל הגרמני.

על פי הדיווחים ממשרד האוצר הבריטי, תהליך גיבוש המודל נעשה באופן חלקי בשיתוף עם ארגוני העובדים הגדולים במדינה. באוצר הבריטי מתכננים אימוץ צעדים מתוך נקודת הנחה שלא ניתן יהיה לחזור לפעילות מלאה בחודשים הקרובים.

ככל הנראה, המודל יאפשר למעסיקים להפחית את שעות העבודה של עובדיהם, ולבקש סבסוד מהממשלה על שכר אותן השעות שהופחתו. כך, העובדים ימשיכו להיות מועסקים בהיקף מצומצם יותר, אבל לא יסבלו מירידה משמעותית בהכנסות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website